Iveco Bus musí stejně jako další výrobci autobusů reagovat na aktuální poptávku po autobusech na elektrický pohon, která je vyvolána zejména dotační podporou a ubíráním se EU cestou nejrůznějších klimatických závazků. U 100% nízkopodlažních městských autobusů vyřešilo Iveco nabídku poměrně jednoduše, když od francouzského Heuliezu, jenž je rovněž součástí skupiny FPT Industrial (avšak formálně nebyl na rozdíl od jiných dříve převzatých značek začleněn pod Iveco Bus), přebralo jeho elektrobus GX ELEC, který přejmenovalo na Iveco e-Way a městský elektrobus pod značkou Iveco byl na světě.
V případě částečně nízkopodlažních autobusů se zatím stále daří Ivecu být úspěšné na trhu se svým Crosswayem LE, jenž je (sic s úpravami) nabízen na trhu už od roku 2007. V loňském roce bylo oficiálně potvrzeno, že Crossway LE bude na trh uveden i ve verzi elektrobusu. V současné době již lze na internetu objevit fotografie modře lakovaného vozidla, z nichž je patrné, že jde o jeden z prototypů elektrobusu, jenž by měl mít baterie situované na střeše vozidla. Užito je tak podobné řešení jako u plynových autobusů Crossway LE Natural Power stavějící na snížené konstrukci střechy (u elektrobusu by však měl být kryt v porovnání s plynovou verzí výrazně delší). Bateriové boxy tedy budou v maximálně možné míře zakomponovány do designu vozidla a zároveň markantně neovlivní jeho výšku.
Výběrových řízení se má Iveco Bus s elektrickým Crosswayem LE účastnit už od letošního roku, přičemž dodávky by měly začít od poloviny roku 2023. Slavnostní prezentaci elektrobusu lze tedy očekávat ještě v letošním roce.
Baterie do Crosswaye LE Electric má dodávat společnost Microvast, s níž byla již v roce 2019 podepsána smlouva o spolupráci. Ta již dnes dodává baterie pro elektrobusy stavěné na bázi minibusu Iveco Daily (v současné době jde o boxy s kapacitou elektrické energie od 37 kWh do 111 kWh). V elektricky poháněném Crosswayi mají najít místo baterie o kapacitě elektrické energie 400 až 466 kWh, což bude postačovat na dojezd okolo 200–250 km (za všech provozních podmínek). Baterie budou postaveny na bázi článků „high energy“, takže lze s ohledem na nabídku Microvast očekávat baterie NMC (nikl-mangan-kobalt).