Dopravní společnost Zlín–Otrokovice (DSZO) zařadila v tichosti do svého vozového parku elektrobus Škoda E’City, který je vůbec prvním elektrobusem ve městě. Zařazení vozidla do provozu provázely peripetie s pozdní dodávkou a technickými komplikacemi, kvůli nimž se musel vůz vrátit na několik měsíců zpět do výrobního závodu.
Elektrobus Škoda E’City je unikum. Vyroben a slavnostně představen byl již v roce 2017 na veletrhu CZECHBUS. Na rozdíl od dalších elektrobusů z produkce Škody Electric, které využívaly jako základ vozidla polsko-španělského Solarisu, byl tento vůz postaven na platformě francouzského výrobce Heuliez Bus (výchozí základní model GX 337 o délce 12 000 mm nabízející kapacitu 65 osob, z toho 29 sedících). Typově byl označen jako typ Škoda 34BB, obchodní jméno nepřevzal z dosavadní produkce škodováckých elektrobusů (Perun), ale bylo mu vymyšleno nové – E’City.
Už 1. 6. 2018 se pro vůz našel zákazník, který shodou šťastných okolností požadoval vůz, který již mohl být vyrobený dříve (až 12 měsíců před vypsáním výběrového řízení). Tímto zákazníkem byla Dopravní společnost Zlín–Otrokovice, která za vůz měla zaplatit 12,47 mil. Kč (bez DPH). V květnu 2020 byl ale podepsán dodatek, který cenu vozidla snížil, a to s ohledem na nedodržení původní specifikace. Škodovka se totiž zavázala ve smlouvě z roku 2018, že vůz bude mít min. obsaditelnost 70 osob, z toho 29 sedících. Z uzavřeného dodatku ale vyplývá, že DSZO akceptovala snížení obsaditelnosti na pouhých 65 pasažérů, přičemž kompenzací je snížení ceny z 12,47 mil. Kč na 11,579 mil. Kč. Mimoto by měl mít možnost dopravce vymáhat smluvní pokutu. Elektrobus měl být nasazen na lince číslo 55 obsluhující Otrokovice, přičemž pro účely jeho nabíjení byla před otrokovickým nádražím již ve značném předstihu vybudována nabíjecí stopa.
Škodovka, která původně koketovala s Ivecem i o možnosti stavby elektrobusu na platformě u nás slavnějšího modelu Urbanway, prezentovala vůz E‘City na pražském výstavišti ještě nepojízdný. Jeho dokončení se protáhlo až do roku 2018, přičemž autobus musel být pro provoz v ČR také upraven (například došlo k výměně oken). Vozidlo disponuje bateriemi NMC o kapacitě elektrické energie 275 kWh v pěti blocích (po 55 kWh), což má postačovat pro dojezd na jedno nabití přibližně 180 km. Na vývoji baterií spolupracovala tehdy Škodovka se švýcarskou firmou Leclanché. Pro nabíjení z dvoupólového trolejového vedení je elektrobus vybaven přímo na palubě galvanicky odděleným nabíječem. Uvádělo se, že na bázi autobusů Heuliez Bus by mohly vzniknout také další verze – kratší i článková –, nakonec ale celá spolupráce skončila u jediného vozu v podobě prototypu, jenž si objednal Zlín.
Projekt se ale nakonec ukázal poněkud složitější a Škoda Electric nebyla schopná splnit původní termín dodání vozidla, což se však u prototypů bohužel někdy stává. Zpoždění nakonec nabralo přibližně jeden rok. Teprve 22. 1. 2020 byl elektrobus do Zlína převezen a následně zahájil sérii zkušebních jízd. Ty ale nedopadly podle očekávání. Vůz vykazoval celou řadu závad, navíc se projevovaly i problémy na mechanické části vozidla (například zatékání do interiéru). DSZO se proto s dodavatelem dohodla na vrácení vozu zpět do výrobního závodu, kde se elektrobus od března 2020 podrobil dalším úpravám, načež se mohl koncem června vrátit zpět do nitra někdejší Baťovy říše.
Dne 4. 7. 2020 poté vůz poprvé vyjel do provozu na linku číslo 55 (první pořadí) pod ev. č. 911 a denní směnu bez problémů na lince absolvoval. Projekt se tedy snad podařilo nakonec přece jen dotáhnout do zdárného konce. Další následovníky modelu E’City už ale nejspíše očekávat nelze. Výrobce vozidlo už ani nenabízí na svých webových stránkách (vyjma německé a ruské jazykové mutace, produktový list pak zůstal ke stažení i v české a anglické verzi uschován v sekci elektrobusů s oportunním dobíjením).