Švýcarská společnost PostAuto, největší dopravce v regionální dopravě v zemi helvétského kříže, zařadila do svého vozového parku čtyři elektrobusy Scania Citywide LF BEV, které jsou nasazovány v Graubündenu, což je největší švýcarský kanton hraničící s Rakouskem, Lichtenštejnskem i Itálií.
PostAuto si dalo za cíl zařadit do konce roku 2024 do provozu minimálně 100 elektrobusů (či vodíkových autobusů) s tím, že v dalších letech má být počet vozů postupně navyšován tak, aby v roce 2040 byla veškerá autobusová doprava již nezávislá na tradičních fosilních palivech. V praxi to znamená nahradit přibližně 2 370 autobusů, jež dnes PostAuto ve své flotile má (kromě Švýcarska, kde dominuje, zajišťuje služby veřejné dopravy i v některých francouzských a německých regionech).
Dosud bylo roztroušeno po švýcarských kantonech jen šest elektrobusů v tradiční žluto-černé kombinaci s červeným proužkem po obvodu, první ucelenější nasazení většího počtu elektrobusů na jednom místě mělo představovat pořízení 10 až 20 vozidel pro region Graubünden, což bylo oznámeno již v roce 2019. Původní termín dodání do poloviny roku 2021 se ovšem ukázal jako nesplnitelný, byť bylo v roce 2020 vypsáno výběrové řízení na nákup předmětných vozidel. Existovala sice shoda mezi dopravcem a objednavatelem na tom, že by elektrobusy měly být zakoupeny, nebylo ale jasné, kdo bude hradit zvýšené náklady na jejich nákup i provoz. Definitivně dostalo PostAuto zelenou k plánovanému nákupu až v loňském roce, kdy se ke krytí vícenákladů přihlásilo vedení kantonu, což umožnilo soutěž na nákup elektrobusů uzavřít.
Poptáváno bylo nakonec 11 elektrobusů různých délek, konkrétně mělo jít o pět vozů délky 12 m, dva článkové elektrobusy a čtyři midibusy. V nejmenší délkové kategorii, která byla omezena šířkou vozové skříně 2,4 m, uspělo Iveco Bus, kloubové vozy by měl dodat Solaris, z vítězství v části na dodání pětice elektrobusů délky 12 m se radovalo v konkurenci šesti dalších subjektů švýcarské zastoupení Scanie.
Prozatím byly předány na konci ledna do provozu čtyři vozy Citywide LF BEV (resp. Scania M324), které nyní slouží na lince spojující Chur s Bad Ragaz. Pátý vůz by se k nim měl připojit v nejbližší době. Pro Scanii nepředstavují nyní dodané čtyři elektrobusy první vozy Citywide LF BEV, jež dopravci PostAuto předala, neboť ten již od roku 2021 v kantonu Aargau nasazuje jeden z původně předváděcích elektrobusů.
Do léta letošního roku by měly být dodány i zbylé elektrobusy od Iveca a Solarisu, které mají být nasazeny v regionu Graubünden na další čtyři linky (konkrétně čísel 90.003, 90.021, 90.022 a 90.023). Jedenáctka vozů by měla postačovat na to, aby byly všechny spoje uvedených linek obsluhovány výhradně elektrobusy. Nabíjecí místa byla vybudována v areálu partnerské společnosti dopravce (konkrétně u firmy Dünser Bus GmbH) v obci Trimmis, do léta mají přibýt nabíječky ještě v Bad Ragaz (u společnosti Karl Gessinger AG). Mimoto má být možnost se připojit k nabíječce ještě u vlakových nádraží Untervaz-Trimmis a Landquart, přičemž k dobíjení se využívají stojany se zabudovanými dobíjecími rameny („obrácenými pantografy“).
Mimo 11 uvedených elektrobusů si objednalo PostAuto loni ještě dalších 10 vozů, jež by se rovněž měly objevit v kantonu Graubünden. Původně je měl dodat švýcarský HESS, ten ale nebyl schopen garantovat dobu dodání s ohledem na situaci s komponenty na trhu (především dlouhými dodacími lhůtami baterií). V lednu 2023 se proto PostAuto rozhodlo, že smlouvu s výrobcem vypoví a nabídku přihrálo druhému účastníkovi v pořadí, společnosti MAN Truck & Bus. Ta by tak měla dodat do konce letošního roku svůj model MAN Lion’s City 12E.