Francouzské město Nantes stálo na samém počátku renesance tramvají v zemi galského kohouta. Tramvaje se sem vrátily (původní systém byl zrušen v roce 1958) už v roce 1985. Dnes zde nalezneme síť trojice rozvětvených linek o délce více než 40 km.
Vozový park je dosud tvořen třemi typy vozidel, a sice původními vozy TSF-1 z let 1984–94 z produkce Alstomu, dále 33 vozidly Bombardier Incentro z let 2000 až 2001 a 12 tramvajemi španělského výrobce CAF (typ Urbos 3, potažmo Urbos 100) z let 2012–13. Na rozdíl od většiny francouzských měst se tak v Nantes dosud neobjevily slavné tramvaje z rodiny Citadis vyráběné Alstomem. To se má však brzy změnit.
Již před rokem byl představen design nových tramvají pro město (přesněji v březnu 2019) od designérského studia RCP, což je zkratka jména slavné francouzské designérky Régine Charvet Pello, která stojí mj. za návrhem designu tramvají Citadis pro pařížskou linku T3, a dále pro města Tours, Angers, Le Mans, Alžír, Oran a Konstanta. Nyní se k těmto městům připojí i Nantes, které však smlouvu s dodavatelem nových vozů podepsalo až 18. 6. 2020, tedy více než rok po představení designového návrhu, který se vyznačuje velkými prosklenými plochami.
Vítězem soutěže na dodávku vozidel se stal Alstom, pro který zakázka pro Nantes znamená velký, byť ne zcela neočekávaný, úspěch. Kontrakt za zhruba 235 mil. € totiž počítá s dodáním až 61 tramvají, které by měly být dodávány postupně od roku 2022 a nahradit nejstarší vozy Alstom TSF-1. Tramvaje budou odpovídat nejnovější generace vozů Alstom Citadis (řady X05), konkrétně typu Citadis 405 o délce 48 m se sedmi články.