Schválení do provozu tramvají Moderus Gamma LF 10 AC BD a jejich postupné zařazení umožnilo ukončit ve Woltersdorfu vypravování dvounápravových tramvají Gotha T57. Slavnostní derniéra se odehrála dne 1. 3. 2025, kdy bylo na linku číslo 87 spojující Woltersdorf se stanicí S-Bahnu Rahnsdorf vypraveno všech šest vozů (ev. č. 27, 28, 30, 31, 32 a 33), jež měl dopravce k dispozici.
Připomeňme, že Woltersdorf si objednal nové tramvaje v roce 2022, přičemž předmětem dodávky byly původně jen tři vozy, nicméně dopravce využil i opčního práva na dokoupení vozidla čtvrtého. Oproti původnímu smluvnímu termínu se dodávka opozdila a první Moderus Gamma byla dovezena až 27. 3. 2024. Následně probíhala dlouhá testovací fáze, jež byla završena úspěšným získáním typového schválení. V provozu s cestujícími se poprvé nové tramvaje objevily dne 25. 1. 2025.

Dopravce si nadále tři tramvaje Gotha T57 ponechává, nicméně s jejich pravidelným nasazováním se již nepočítá. Vůz ev. č. 27 ovšem mezi touto trojicí není a město by měl opustit. (foto: Frank Wonneberger)
Pro denní výpravu postačují pouze tři vozy (o víkendu dokonce dva), takže čtveřice nových tramvají zvládá i provozní rezervu. Stařičké Gothy pocházejí z let 1957 až 1961 se tak od konce ledna objevovaly v provozu stále méně častěji, neboť snahou bylo zajišťovat vypravenost již v průběhu února za využití nízkopodlažních vozů.
Oficiální rozlučka byla naplánována na 1. 3. 2025. Z šesti dosud provozních vozů Gotha T57 si nadále dopravce ponechá tramvaje ev. č. 31, 32 a 33 s tím, že se mají výjimečně objevovat v provozu, a to především jako „záloha zálohy“. Zbylé tři dvounápravové vozy byly nabídnuty k odprodeji, přičemž jeden z vozů (ev. č. 28) by měl zamířit do Dessau, a to společně s jedním ze dvou vleků, které se v provozu ve Woltersdorfu využívaly jen výjimečně (druhý zůstane ve Woltersdorfu jako historický). Další z vyřazených tramvají Gotha T57 (ev. č. 27 nebo ev. č. 30) má být předána do tramvajového muzea ve Wehmingenu, osud třetího vozu je prozatím nejasný.

Vlečné vozy se s ohledem na konstrukci jízdního řádu používaly ve Woltersdorfu jen zcela výjimečně. Na snímku vidíme oba, jež měl dopravce k dispozici. Jeden z nich (patrně ev. č. 89) by měl zůstat jako historický, zatímco druhý by měl společně s motorovým vozem ev. č. 28 zamířit do Dessau. (foto: Frank Wonneberger)
Připomeňme, že nové tramvaje od Modertransu mají délku 14 910 mm a šířku 2 400 mm a zvládnou pojmout 76 cestujících, z toho 22 sedících. Cena jednoho vozu činila pouze 997 500 € (v době podání nabídek cca 27,5 mil. Kč), což byla výrazně nižší částka, než za jakou v téže době nakupovala obdobný model tramvají české provenience Olomouc. V posledním roce však došlo také na polském trhu ke značné deformaci (způsobené především způsobem a stylem přerozdělování dotací), což vedlo i u Modertransu k bezprecedentnímu nárůstu cen.