Včera, tj. 5. 1. 2022, došlo ve večerních hodinách ke slavnostnímu zprovoznění trolejbusové linky č. 24 v západoběloruském Grodnu. Je to už v pořadí pátá linka (po č. 20–23), která je ve městě s pomocí bateriových trolejbusů obsluhovaná. Linka č. 24 jedoucí v trase Chimvolokno – ul. Makarovoj (viz aktuální plánek) obsluhuje východní sektor města. Slavnostního zprovoznění se zúčasnily početné zástupy lidí (zejména těch, kteří očekávali razantní zlepšení do nově postavených obydlí na severovýchodním okraji města), i Děda Mráz se Sněhurečkou.
Město nakupuje parciální trolejbusy od roku 2016. Tehdy do města dorazilo prvních pět Belkommunmašů typu 32100D. V roce 2019 přibylo 10 MAZů typu 203T21, v prosinci 2021 další tři Belkommunmaše. Do klasických trolejbusů Grodno v posledních letech neinvestovalo. Nyní je s 18 bateriovými trolejbusy mezi třemi největšími provozovateli parciálních trolejbusů v Bělorusku, první místo zaujímá Minsk, o druhé se Grodno dělí s Vitebskem. V Bělorusku ještě provozují „parciály“ Homel a Babrujsk.
Město si loni pořídilo i jeden elektrobus typu MAZ-303E10, nicméně o hromadných nákupech elektrobusů se zatím neuvažuje. Ředitel místního trolejbusového provozu, Viktor Šarejko, naopak včera na adresu parciálních trolejbusů, které jeho podnik má, i těch, které právě získalo, pro lokální média uvedl, že mohou „jezdit rychlostí více než 100 km/h. Velmi rychle nabírají rychlost. Mohou jezdit bez napojení na trolejové vedení, s topením, se vším, více než 20 km. To je v zimě, v létě to může být až 100 km. Pro nás je to dnes tak pěkný svátek, že nám tyto trolejbusy darovali. Je třeba jich kupovat ještě více. Není třeba stavět nabíjecích stanic, nic. Je možné jezdit do jakékoli čtvrti, na jakékoli místo ve městě.“ Zda údaje o dojezdech na baterie odpovídají teorii, proklamacím výrobců, nebo výsledkům nějakých zkoušek, se prověřit nedá, každopádně všechny linky parciálních trolejbusů jsou v Grodnu vedeny aspoň na 40 % své délky pod trolejovým vedením. Rekordmanem je linka č. 23, na které trolejbusy jedou hned na třech úsecích bez nabíjení.