Dopravce GW BUS a. s. mající těžiště své působnosti na jihu Čech pořídil v průběhu dubna flotilu nových autobusů, mezi nimiž je pět vozů reprezentantem modelu MAN Lion’s Intercity LE z produkce MAN Truck & Bus. Trojice vozů odpovídá 12m verzi, dva vozy jsou však v prodloužené variantě 13,1 m, která se tak v Česku objevuje vůbec poprvé.
Připomeňme, že MAN přišel s modelem Lion’s Intercity LE na trh v roce 2021, přičemž částečně nízkopodlažní vůz přejímal do značné míry designové křivky dříve představené nové generace městského (100% nízkopodlažního) vozu. Zatímco produkce autobusů verze „low floor“ probíhá v polských Starachowicích, částečně nízkopodlažní vozy „low entry“ se do Evropy dovážejí z Turecka. Kromě linkové modifikace nabízí MAN od roku 2022 i městské provedení lišící se vnitřní konfigurací.
Do České republiky si našly cestu první Intercity LE na počátku roku 2023. Již tehdy byl mezi dopravci, kteří po autobuse se lvem ve znaku sáhli, i GW BUS, který si pořídil dva vozy o délce 12 m. Dosud největší flotilu u nás pak provozuje BDS-BUS na jihu Moravy, který postupně v průběhu roku 2023 zařadil devět vozů, zajímavé jsou poté autobusy ve službách ČSAD Tišnov, které jsou vybaveny i mild-hybridním modulem (6 ks). Od počátku roku 2023 do konce dubna 2024 bylo dopravcům v ČR předáno 26 autobusů MAN Lion’s Intercity LE, v čemž je započítána i aktuální pětikusová dodávka pro GW BUS.
Ten pro provozní oblast Trhové Sviny (leží v okrese České Budějovice) objednal tři autobusy o délce 12 m a dva o délce 13 m, resp. přesněji 13,1 m. S ohledem na to, že jde v ČR o první nákup těchto vozů, doplníme si k nim několik údajů. GW BUS autobusy pořídil v konfiguraci pro 75 cestujících, z toho 24 stojících. Ve výčtu 51 sedadel jsou započítána i dvě sedadla sklopná v prostoru pro invalidní vozík, resp. dětský kočárek. Vozidla jsou vybavena vnějšími informačními panely BUSE a vnitřním LCD panelem téhož výrobce, disponují šesti zdvojenými USB nabíjecími porty a Wi-Fi routerem. Z opčních prvků lze jmenovat vnější osvětlení dveří či úložnou schránu za zadní nápravou. Pohon zajišťuje motor D 1556 LOH16 o objemu 9 litrů a výkonu 265 kW z vlastní produkce, který je spřažen s automatickou šestistupňovou převodovkou ZF EcoLife 2. Shodným pohonným řetězcem disponují také 12metrové vozy, jež se tak liší od vozů z roku 2023, které pohání slabší motory disponující výkonem 243 kW.