Výrobci MAN Truck & Bus a Daimler Buses uspěli v tendrech na dodání až 350 elektrobusů pro hamburského dopravce VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein). Až 100 dvanáctimetrových elektrobusů v podobě modelu Lion’s City 12 E má dodat MAN, zbylých až 250 vozů připadá na modely eCitaro a eCitaro G od Mercedesu.
Dopravce VHH díky bezpříkladnému pumpování veřejných financí do podpory elektromobility nakupuje od roku 2020 pouze elektrobusy. V současné době jich má v provozu 86, dalších 17 má být zařazeno v nadcházejících týdnech, navíc přibude i 11 midielektrobusů Mercedes-Benz Sprinter.
Z nově podepsaných kontraktů již byly učiněny první objednávky, na jejichž základě by mělo být na přelomu letošního a příštího roku dodáno celkem 143 elektrobusů, z toho 48 bude reprezentovat značku MAN a zbylých 95 ponese stříbrnou trojcípou hvězdu Mercedesu (47 vozů bude ve standardním délkovém provedení a 48 v článkovém). Další objednávky může VHH vystavovat až do roku 2028.
MAN a Mercedes (potažmo Daimler Buses) se v tendrech VHH přetahují o jednotlivé zakázky dlouhodobě, přičemž platí pořekadlo: „každý chvilku tahá pilku“. Z celkem osmi vypsaných tendrů od roku 2020 uspěl každý z výrobců čtyřikrát. Co do počtu předaných vozidel dnes mírně dominoval MAN (z 86 provozních elektrobusů připadalo na eCitara jen 37 kusů), nynější objednávky ovšem vychýlí rameno pomyslných vah ve prospěch výrobce z Mannheimu.
Vozidla z produkce MANu budou dodána jako třídveřová s bateriemi NMC o kapacitě elektrické energie 480 kWh, autobusy od Mercedesu nabídnout u 12m vozů baterie nepatrně větší, a sice 490 kWh, v případě čtyřdveřových článkových vozů eCitaro G půjde o 588 kWh.
MAN podle své tiskové zprávy od roku 2020 podepsal objednávky přesahující 1 000 elektrobusů. V loňském roce měly elektrobusy představovat 12 % v rámci jeho prodejů městských vozů, když celkem předal zákazníkům 230 elektrických „lvů“. Mercedes oproti tomu v roce 2022 prodal 405 svých elektrobusů.