Kloubové elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro G dorazily do Hannoveru k dopravci ÜSTRA. Ten již v roce 2019 uzavřel rámcovou smlouvu, jež počítala s dodáním až 48 elektrobusů s trojcípou hvězdou ve znaku. Příchod prvních čtyř eCitar byl ohlášen ještě na rok 2019, nakonec dorazily 12m vozy až v lednu 2020.
Elektrobusy byly nejprve testovány v provozu v maskovacím polepu, který z autobusů zmizel až v září 2020, kdy byly elektrobusy trvale přiděleny na okružní linky 100/200 (od 14. 9. 2020). K první čtveřici bylo objednáno dalších 11 sólo vozů a první čtyři kloubová eCitara G. Nákup elektrobusů je součástí tzv. ofenzivy elektrobusů, jejímž cílem by mělo být pořízení celkem 30 sólo vozů a 18 kloubových. Ty mají postupně ovládnout linky 100/200 (13 sólo vozů), 121 (10 článkových vozů), 128 (6 sólo vozů), 134 (6 sólo vozů) a 120 (3 sólo vozy a 4 článkové). V roce 2023, kdy by měl být nákup elektrobusů dokončen, by tak mělo být možné obsluhovat celou vnitřní nízkoemisní zónu v Hannoveru výhradně elektrobusy.
ÜSTRA nyní převzala do své flotily první dva ze čtyř kloubových vozů z letošní dodávky, jež mají být vybaveny novou generací baterií o kapacitě elektrické energie 330 kWh. Elektrobusy jsou vybaveny pantografem na střeše určeným pro možnost příležitostného nabíjení, neboť uvedená kapacita je nedostatečná pro zvládnutí celodenní směny. Nabíjecí infrastruktura tak vznikne jak na ulicích, tak pochopitelně také v obou hannoverských autobusových garážích.
Doplňme, že kromě elektrobusů Mercedesu má ÜSTRA i elektrobusy od Solarisu. Trojici 12m vozů si dopravce pořídil v roce 2016 v rámci pilotního projektu, na který ale dalšími vozidly španělsko-polského výrobce nebylo navázáno.