Švýcarský výrobce HESS se měl dohodnout na dokončení výroby elektrobusů se spodním nabíjením pro pařížské projekty linek Tzen 4 a Tzen 5, které měl dodat belgický Van Hool. Dodávka, jejíž první část pro pokrytí potřeb linky Tzen 4 byla původně plánována na rok 2023, se však dostala do skluzu, a tak bylo během prvních měsíců roku 2024 dodáno do pařížské aglomerace jen pět vozů, načež následovalo oznámení o vyhlášení krachu výrobce. Dalších 25 vozů v různém stádiu dokončovacích prací zůstalo ve výrobním závodě Van Hoolu.
Připomeňme, že linka Tzen 4 má být náhradou stávající linky číslo 402, která je považována za jednu z vůbec nejvytíženějších v rámci regionu Île-de-France v okolí Paříže. „Povýšení“ linky do systému Tzen se má projevit výrazným zrychlením provozu díky separátním jízdním pruhům, preferencím na křižovatkách i nasazení tříčlánkových elektrobusů o délce cca 24 m, které by měly trasu o délce 14,8 km zvládnout za 43 minut. Jako výrobce byl zvolen trojlístek dodavatelů, konkrétně Van Hool v roli finálního zhotovitele a dodavatele mechanické části, Kiepe Electric coby dodavatel elektrických výzbrojí a Alstom, jenž pro elektrobusy uzpůsobil svou technologii SRS (Système de Recharge statique) pro statické nabíjení během stanicování. Vozidla jsou na spodku vozové skříně vybavena speciálním pantografem, který se po zastavení v zastávce připojí k nabíjecím panelům, přes něž může protékat nabíjecí výkon (v případě pařížského projektu) až 800 kW. Díky tomu si i tříčlánkový elektrobus vystačí jen se 160,6 kWh elektrické energie uložené v 11 bateriových boxech na střeše vozidla.
Pro region Île-de-France mohl Van Hool dodat až 56 tříčlánkových elektrobusů, z nichž však závazně bylo objednáno jen 30 vozů pro linky Tzen 4 a Tzen 5, dalších 26 kusů bylo možné si přiobjednat pro další plánované linky systému Tzen. Ještě předtím, než se za Van Hoolem uzavřely vody, informoval tehdejší šéf společnosti o tom, že zakázka pro Paříž je ztrátová (náklady na atypickou technologii zjevně překročily rozpočet). Jelikož ve Francii nestačí pouze poslat dopis, v němž si výrobce vymyslí, že navyšuje cenu, a dopravce mu následně ochotně pošle částku, kterou si takový producent určí, panovaly nejasnosti o tom, jak se podaří zakázku v tíživé situaci Van Hoolu vůbec dokončit. Krach společnosti tento problém na straně dodavatele „vyřešil“, o to větší ale vznikl budoucímu vlastníkovi vozů. Nový majitel vybraných aktiv Van Hoolu, nizozemská společnost VDL, odmítla jakékoli dřívější závazky belgického producenta převzít, tedy včetně ztrátové zakázky pro pařížskou aglomeraci. Zcela atypická vozidla ale nešla jednoduše nahradit novou objednávkou u jiného dodavatele, protože s klasickým tříčlánkovým elektrobusem nelze předpokládané výkony linky Tzen 4 (a výhledově Tzen 5) zvládat, navíc samotná nabíjecí technologie již byla instalována.
Do Paříže se podařilo dostat jen 5 z 30 vozů, zbylých 25 ale bylo i podle fotografií, jež se dostaly na veřejnost, ve vysokém stupni rozpracovanosti (fakticky takřka dokončené). Změnu postoje VDL nešlo očekávat, ostatně nový majitel značky Van Hool rozpracovanou výrobu ani nepřevzal, což na druhé straně otevíralo dveře k jednání s insolvenčním správcem rezidua kdysi slavné firmy.
Výsledkem rozhovorů by mělo být umožnění přístupu k 25 rozpracovaným elektrobusům, které by měl následně výrobně dokončit švýcarský HESS, jenž zaměstnal i některé z někdejších manažerů Van Hoolu. Pokud se podaří finalizovat veškeré dohody, mělo by být možné dokončit montáž vozidel pro linky Tzen 4 a Tzen 5 do poloviny roku 2025. Je však otázkou, na kolik bude projekt i následně (vzhledem k otázce zajištění náhradních dílů) životaschopný. HESS dostane navíc možnost dodat i dalších 26 vozidel (již vlastní koncepce) pro další linky systému Tzen, kde se o využití identické technologie uvažovalo. Není však zřejmé, zda bude mít o plnění takového kontraktu vůbec zájem.