Rakouský Innsbruck plánuje převést veškerou svou hromadnou dopravu na elektrickou. Méně vytížené autobusové linky mají být postupně do roku 2035 převedeny na klasické elektrobusy s tím, že první čtyři bateriové autobusy mají být dodány v roce 2022, načež by mělo docházet k postupnému nákupu dalších elektrobusů v počtu čtyř až osmi vozů. V prvních letech by měl tento nákup probíhat ještě souběžně s dieselovými vozy, postupně se ale přejde jen na čistě elektrická vozidla a v roce 2035 by měl být poslední z dieselových vozů vyřazen.
Kromě autobusových linek s nižší přepravní poptávkou je však zapotřebí řešit i otázku linek s vysokou přepravní poptávkou, krátkými intervaly a dlouhými kilometrickými proběhy. Zde se jeví městu z pochopitelných důvodů jako nejlepší řešení trolejbus, resp. parciální trolejbus. Trolejbusová doprava by měla nahradit dle představ plánovačů autobusové linky písmen C, F, J, M, R a T, a navíc ještě regionální autobusovou linku č. 404 (a to alespoň částečně). Vedle trolejbusů a elektrobusů by měl pokračovat i rozvoj tramvajové sítě (již dnes je ve stavbě prodloužení linky číslo 5 do obce Rum, odkud by měla být tramvaj prodloužena až do města Hall im Tirol, kam mimochodem v minulosti již tramvaje z Innsbrucku jezdily).
Pokud by skutečně došlo k výstavbě trolejbusové sítě a nákupu parciálních trolejbusů, bylo by to v historii Innsbrucku již potřetí, kdy se tato technologie v ulicích města objeví. Poprvé byl provoz trolejbusů zahájen dne 8. 4. 1944, tedy v období druhé světové války. Pro zahájení provozu byla použita vozidla, jež byla předtím zrekvírována německou armádou v Itálii. Po válce se síť rozšířila a dočkala se i zcela nových vozidel.
O postupném zrušení trolejbusů bylo rozhodnuto v roce 1963 v souvislosti s tehdejším dieselovým opojením. Ze tří existujících linek byla ta první (písmena B) zrušena v roce 1969, linka C následovala v roce 1971 a linka A až v roce 1976, tedy až po první ropné krizi. Přestože se již objevovaly názory, že by trolejbusy mohly zůstat jako ekologický dopravní prostředek zachovány, bylo rozhodnuto i poslední linku zrušit, a to mj. v souvislosti se změnou dopravní politiky města, které preferovalo úpravy stávajících obousměrných komunikací na širší jednosměrky, což by v případě trolejbusů znamenalo vždy výstavbu zcela nového trolejového vedení v jednom směru (a snesení části vedení ve směru opačném).
Trvalo jen deset let, než padlo rozhodnutí, že by se trolejbusy měly do ulic města zase vrátit. Pro elektrizaci byly vytipovány nejvytíženější autobusové linky O a R, které sice původně měla nahradit tramvaj, ale z finančních důvodů bylo rozhodnuto upřednostnit trolejbus. Již 17. 12. 1988 se tak ulicemi Innsbrucku rozjely poprvé s cestujícími nové článkové trolejbusy z produkce Gräf & Stift (které v roce 1992 doplnily i první nízkopodlažní vozy téhož výrobce).
Přestože se obě linky dočkaly v průběhu 90. let několikerého prodloužení (linka O dosáhla délky 10,2 km, linka R 8,4 km), dostaly se po roce 2000 trolejbusy opět do nemilosti. Město se rozhodlo, že přece jen vybuduje nové tramvajové tratě, což vedlo v únoru 2007 k zastavení trolejbusového provozu. Místo trolejbusů ale vyjely nejprve autobusy, zatímco v ulicích města ještě dlouhé roky viselo nepoužívané trolejové vedení, které bylo snášeno jen pozvolna. Stavba tramvajových tratí se protahovala i prodražovala, takže teprve v roce 2019 (dvanáct let po zastavení trolejbusového provozu) bylo možné hovořit o tom, že byla původní trolejbusová linka O nahrazena v celé své délce tramvajemi (linkami 2 a 5). Linka R ovšem jezdí jako autobusová nadále, a jak si mohl pozorný čtenář všimnout, je dnes právě tato linka zahrnuta ve výčtu kandidátů na zavedení provozu parciálních trolejbusů. V tomto směru se tedy jeví zrušení trolejbusů v roce 2007 jako fatální chyba – Innsbruck již dnes mohl mít vynikající základ pro budování další infrastruktury.
Nezbývá doufat, že se tento záměr podaří přetavit v realitu a že se trolejbusová doprava do ulic Innsbrucku navrátí – tentokrát snad na delší dobu.