Španělský Irizar uspěl v listopadu loňského roku v obou částech výběrového řízení na nové elektrobusy pro polskou metropoli, když podal nejlepší nabídky v částech na dodání 50 článkových i 30 standardních vozů a porazil Solaris Bus & Coach a (v případě 12m vozů) polské zastoupení čínského Yutongu. K dodávce vozů z Pyrenejského poloostrova ale nakonec nedojde.
Pro vítězství Irizaru se měl odvolat jeden z neúspěšných uchazečů k místnímu odvolacímu orgánu (KIO; Krajowa Izba Odwoławcza), která se přiklonila na stranu stěžovatele a v lednu 2025 zakázala plnění ze smlouvy a nařídila, aby byla nabídka Irizaru vyřazena a výběrové řízení znovu vyhodnoceno.
Budoucí provozovatel elektrobusů, který již má na dodávku zajištěné finanční prostředky z EU, městská společnost MZA, nehodlá celou záležitost blíže komentovat. Veřejnost se tak prozatím nedověděla, jaké důvody k vyřazení vedly, stručný komentář pouze prozradil, že mělo jít o „procesní pochybení“ španělského dodavatele, resp. jeho lokálního zástupce. Po seznámení se s rozsudkem MZA skutečně Irizar vyřadila a v současné době by mělo probíhat opětovné vyhodnocení.
V části na dodání kloubových vozů tak zůstal v soutěži jenom Solaris, který s Irizarem prohrál v rámci hodnoticích kritérií o 1,22 %. Výrobce patřící do skupiny CAF má pak blíže k vítězství i v části na dodání 12m vozidel, kde sice nabídl vyšší cenu než Yutong (potažmo jeho dealer Busnex), avšak v dalších kritériích posbíral bodů více, a tak v rámci finálního hodnocení nastřádal 81,18 %, zatímco Yutong jen o šest setin (!) bodů méně, tedy 81,12 %.