Ve středu 1. února krátce po půlnoci převzal provoz jablonecké MHD nový dopravce, ČSAD Slaný patřící do skupiny ICOM. Stalo se tak přesně po dvou letech od předchozí změny.
Jablonec nad Nisou měl do 31. prosince 1980 svůj vlastní dopravní podnik, po definitivním zrušení tramvajového provozu k 31. prosinci 1969 již jen s čistě autobusovým provozem. Z toho důvodu došlo direktivním nařízením k převodu městského provozu pod ČSAD, n. p., Ústí nad Labem, dopravní závod 405 – Jablonec nad Nisou. K 1. květnu 1992 vzniklo samostatné ČSAD Jablonec nad Nisou, a.s., zajištující jak příměstskou a dálkovou dopravu, tak i nadále městskou dopravu v Jablonci. Tak tomu bylo do 12. prosince 2010, kdy bylo ČSAD Jablonec nad Nisou spojeno s ČSAD Semily a došlo ke vzniku firmy BusLine, která nadále zajišťovala i částečný provoz jablonecké MHD pro nově utvořený Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou. V roce 2017 byl založen BusLine holding s.r.o., jehož součástí byla i společnost BL02 s.r.o., zapsaná do obchodního rejstříku 29. prosince 2016 a k 1. říjnu 2017 přejmenovaná na BusLine MHD s.r.o, určená pro provoz MHD v Jablonci. Po předčasném rozchodu firmy BusLine s DPMLJ na konci ledna 2019 a avizované nemožnosti zajistit provoz MHD v Jablonci Dopravním podnikem, uzavřelo město Jablonec smlouvu s BusLine, které zcela samo nadále zajišťovalo od 26. ledna 2019 zdejší MHD.
Město Jablonec nad Nisou ovšem již předtím začalo koketovat s myšlenkou na vlastní dopravní podnik. Z toho důvodu si založilo k 1. březnu 2018 firmu Jablonecká dopravní a.s., která měla od února následujícího roku převzít provoz, dodnes však nedisponuje žádnými autobusy. Má tak funkci pouze jako servisně-poradenská organizace pro Statutární město Jablonec nad Nisou a Dopravní sdružení obcí Jablonecka (DSOJ), kdy např. zajišťuje aktualizaci dat pro projekt nového dopravního terminálu, provádí dopravní průzkumy včetně sledování vytíženosti jednotlivých spojů, upravuje jízdní řády a trasy linek či zpracovává výlukové jízdní řády. Nově od 1. února 2023 zabezpečuje provoz předprodejní a informační kanceláře veřejné dopravy umístěné v budově na autobusovém nádraží a zajišťuje správu autobusového nádraží.
K avizovanému přesunu MHD pod vlastní městskou společnost tedy od února 2020 nedošlo. Namísto toho se rozhodli jít zastupitelé cestou vypsání výběrového řízení na zajištění dopravní obslužnosti externím subjektem. Vítězem soutěže se na jaře 2020 stala pražská firma ABOUT ME, která měla provoz městské dopravy převzít na dobu deseti let. Jenomže soutěž napadl neúspěšný uchazeč, Autobusová doprava, s.r.o. z Podbořan, u níž se spekuluje o provázání s BusLinem (tedy společností, která jabloneckou MHD v té době ještě stále provozovala). Z toho důvodu došlo k vypsání nové soutěže jen na přechodné dvouleté období, kterou vyhrála firma Umbrella Coach & Buses, jež převzala provoz MHD od 1. února 2021. Ta si pro provoz pořídila čtrnáct vozů Mercedes-Benz Citaro O 530, dvanáct vozů Mercedes-Benz Citaro C2 (ev. č. 5 až 30) a čtyři Mercedesy-Benze Sprintery City 65 (ev. č. 1 až 4), všechny z druhé ruky od německých a francouzských dopravců a v jednom případě i z Lucemburska. V listopadu 2021 uzavřelo město Jablonec smlouvu s vítězem dalšího výběrového řízení na provoz MHD po dobu pěti let (počínaje únorem 2023), kterým se stalo ČSAD Slaný náležející do koncernu ICOM transport. Nový dopravce si pořídil pro provoz celkem 27 zcela nových vozidel, a to 23 mild-hybridních autobusů Mercedes-Benz Conecto LF II hybrid (ev. č. 19 až 31, 36 až 42, 62, 63 a 65) a 4 midibusy Rošero – P First FCLLI (ev. č. 32 až 35).
Ke změně dopravců došlo o půlnoci z 31. ledna na 1. února, kdy do Rychnova u Jablonce nad Nisou na lince 101 dojel vůz Umbrelly M-B Citaro C2 ev. č. 23 a zpět do Jablonce jel již vůz ČSAD Slaný M-B Conecto č. 20. V současnosti jsou autobusy Umbrelly odstaveny, vozy č. 1 a 29 byly již v prosinci loňského roku odprodány do zahraničí. Linky, jízdní řády a jízdné zůstalo zachováno beze změny.