Podle ukrajinských médií má Jihlava věnovat ukrajinskému městu Ivano-Frankivsk na západě země celou svou flotilu trolejbusů typ 24 Tr z produkce Škody Electric. Bezplatné předání do země, která již čtyři měsíce bojuje s vojsky Ruské federace, se má týkat vozidel z let 2005 až 2007, která jsou v Jihlavě dlouhodobě odstavena.
Jihlava pořídila první trolejbus typu 24 Tr v roce 2005 a do provozu jej uvedla v říjnu téhož roku pod ev. č. 62. V rámci produkce trolejbusů 24 Tr, kterých bylo v letech 2003 až 2014 vyrobeno celkem 285 ks, šlo o posledního zástupce s karoserií modelu Citybus (potažmo Agora). Ta byla používána pro stavbu trolejbusů pouze v letech 2003 až 2005 a celkem vzniklo jen 22 exemplářů (+ 1 článkový) s touto karoserií. Všechny později dodávané vozy již měly skříň novějšího modelu Irisbus Citelis, přičemž Jihlava zařadila v tomto provedení do provozu v březnu 2006 nejprve tři vozy (ev. č. 63 až 65), v říjnu 2006 se přidal čtvrtý vůz (ev. č. 66) a v září 2007 poslední pátý trolejbus (ev. č. 67), který měl jako jediný od výroby klimatizační jednotku stanoviště řidiče.
Vozidla byla v jihlavském provozu poměrně spolehlivá, po vyřazení trolejbusů 14 Tr se běžně využívala v zimních měsících pro projíždění tratí v případě vzniku námrazy. U některých vozů se však (někdy i opakovaně) projevily závady na trakčních motorech či nápravách, což byly neduhy, které provázely „čtyřiadvacítky“ i v dalších provozech. Jejich odstavování z provozu bylo spojeno s pandemií Covidu-19 na jaře 2020, kdy došlo k poklesu výpravy, což umožnilo jejich převedení mezi záložní vozidla. S dodávkou nových trolejbusů 32 Tr se jejich vypravování omezilo na naprosté minimum a přestávky mezi nasazeními (byť jen jediného ze šesti vozů) činily běžně i měsíce. V případě nějaké větší závady už nebylo později do vozidel dále investováno a trolejbusy zůstaly odstaveny v areálu trolejbusové vozovny. Poslední vypravení na linku s cestujícími se datuje dne 24. 10. 2021 na linku B s vozem ev. č. 65. Trolejbusy nicméně dále zůstávaly formálně ponechány jako provozní záloha a pořád se nacházejí v areálu DPMJ.
Primátor města Ivano-Frankivsk měl ve spolupráci s generálním konzulem ČR dosáhnout dohody o tom, že nepotřebné trolejbusy budou do města na západě Ukrajiny darovány. Pokud skutečně k předání trolejbusů dojde, bude Ivano-Frankivsk po Ternopilu druhým ukrajinským městem, jež ojeté vozy 24 Tr získá. Připomeňme, že Ternopil pořídil v závěru loňského roku trojici trolejbusů 24 Tr původem z Mariánských Lázní, které byly do provozu uvedeny v březnu a dubnu letošního roku. Dlouhodobé odstavení jihlavských vozů 24 Tr spojené s faktem, že některé trolejbusy byly odstaveny pro závadu jako nepojízdné, vyvolá zřejmě nutnost do znovuzprovoznění trolejbusů před předáním na Ukrajinu investovat finanční prostředky.