Menu

Jihlava vypsala soutěž na 12 trolejbusů

Trolejbus SOR TNS 12 budoucího jihlavského evidenčního čísla 17 během zkušebních jízd v Hradci Králové. (foto: Adam Faltus)
Trolejbus SOR TNS 12 budoucího jihlavského evidenčního čísla 17 během zkušebních jízd v Hradci Králové. (foto: Adam Faltus)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
12. 09. 2023 16:37
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) vypsal výběrové řízení na dodání celkem 12 trolejbusů standardní délky, z nichž polovina má být v provedení parciálních trolejbusů a druhá polovina zcela bez náhradního zdroje pohonu. Zájemci mohou podávat své nabídky do 12. 10. 2023.

Odhadovaná hodnota celého kontraktu činí 141 316 200 Kč, tedy průměrně přes 14 mil. Kč za vůz, což je v porovnání s cenami na trhu, za něž se trolejbusy prodávaly v uplynulých letech (lhostejno, kdo byl vítězem), značný nárůst. Dodání tuctu trolejbusů, jejichž financování je předpokládáno z prostředků EU (39. výzva IROP – Nízkomemisní a bezemisní vozidla pro veřejnou dopravu – SC 6.1 ITI v rámci projektu s názvem „Obnova trolejbusů v Jihlavě“), musí proběhnout nejpozději do 14 měsíců od podpisu smlouvy. Jediným hodnoticím kritériem je cena.

Trolejbusy mají být v maximální míře identické – rozdíly by měly vyplývat jen ve vztahu k použití trakčních baterií. V případě šesti vozů, jež budou bateriemi vybaveny, se počítá s jednorázovým dojezdem na mimo trolejové vedení v délce 15 km za definovaných podmínek (může být například omezeno topení, současně je však nutno počítat s definovanou dobou odstavení na konečné, stanicováním atp.).

Metropole Vysočiny může v posledních letech sloužit jako vzor přístupu při racionálním zavádění ekologické veřejné dopravy, když smysluplně staví budoucnost MHD na trolejbusech a parciálních trolejbusech. V letošním roce došlo k otevření nové trolejbusové tratě do Bedřichova, jež měří takřka 6 km. Další tratě, které umožní městu převést do elektrického módu vybrané autobusové linky, město plánuje.

Podobné články