Menu

Kišiněv pokračuje v rozšiřování provozu trolejbusů, přivítal článkové vozy

Trolejbus od Belkommunmaše. (zdroj: město Kišiněv)
Trolejbus od Belkommunmaše. (zdroj: město Kišiněv)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
01. 11. 2020 13:49
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Hlavní město Moldavska dne 13. října 2020 představilo všech pět objednaných vozů typu BKM 43303 Vitovt Max II, které dodával v nedokončeném stavu Belkommunmaš. V Kišiněvu je pak dokončoval místní dopravce RTEC. 

Ze dne 13. října 2020. (zdroj: město Kišiněv)

Nové vozy byly po několika dnech nasazeny do provozu s cestujícími, a to prioritně na linku 22. Dopravce zároveň očekává brzký příchod 30 sólo vozidel s karosérií od téhož běloruského výrobce (viz zde). Do konce roku pak navíc očekává dodávku 25 ojetin z Rigy, původně se hovořilo o 18 vozech. 

V nejbližších dnech dojde v Kišiněvu, který je jedním z největších světových provozovatelů (370 vozidel, brzy se počet vyšplhá k více než 450 ks) i podporovatelů trolejbusové dopravy a nenechal si navzdory masivnímu tlaku vnutit elektrobusy (jeden, od Belkommunmaše, otestoval, ale neosvědčil se mu), k dalšímu rozšíření trolejbusového provozu. „Parciály“ budou prodluženy na lince č. 36 skrze více než 10tisícovou obec Jaloveni, a to o půldruhého km v jednom směru. Do Jaloveni začaly jezdit bateriové trolejbusy v únoru 2019 a setkaly se v něm s velkým úspěchem, jedinou vadou na kráse této linky ovšem bylo, že se točila u západně ležícího kruhového objezdu. Nyní tedy trolejbusy budou protaženy směrem na východ skrze celé Jaloveni, které leží při jihozápadním okraji Kišiněvu. Podle údajů kišiněvské radnice pracuje v hlavním městě okolo 70 % obyvatel Jaloveni. Připomeňme, že město míní prodlužovat na několika místech i trolejové vedení.

 

Podobné články