Záhřebský Dopravní podnik (Zagrebački eletrični tramvaj; ZET) uzavřel další soutěž na nákup nových nízkopodlažních tramvají. Stejně jako v loňském roce poptával i letos dvacet středněkapacitních vozů o délce okolo 21 m.
Záhřebský tramvajový provoz trpěl dlouhá léta podfinancováním, což se projevovalo nejvíce v zastavení obnovy vozového parku novými vozidly. Po zařazení 140 velkokapacitních (32 m) a 2 středněkapacitních (21 m) tramvají z produkce Končaru v letech 2005 až 2010 nebyla zakoupena žádná nová tramvaj. Teprve v loňském roce bylo vypsáno první výběrové řízení na dvacítku vozů, které podle očekávání ovládl domácí Končar, jenž byl jediným účastníkem soutěže. Dodávky by měly být zahájeny na jaře příštího roku (takřka přesně po dlouhých 15 letech od zařazení posledních nových tramvají).
Letos na jaře vypsal ZET další zakázku na prakticky identické plnění, tedy 20 tramvají o délce přibližně 21 m. Soutěže se tentokrát vedle Končaru měla zúčastnit ještě turecká Bozankaya, která měla nabídnout i nižší cenu, nicméně z vítězství se ve finále radoval znovu domácí hráč, s nímž byla počátkem září podepsána smlouva. Z hlediska technického řešení i výbavy by měla být aktuální objednávka naprosto identická s tou loňskou. Cena jednoho vozidla činí 1,995 mil. €, tj. zhruba 50,2 mil. Kč, což představuje oproti minulému roku zhruba 5% navýšení.
Do konce roku plánuje Záhřeb vypsat ještě jedno výběrové řízení tentokrát na 40 vozů, opět tzv. středněkapacitních. Celkové investice do vozového parku tramvají by tak měly za léta 2023–2025 dosáhnout sumy 200 mil. € (cca 5 mld. Kč).
Připomeňme, že Končar v minulosti uspěl se svými tramvajemi mimo Chorvatsko pouze v lotyšské Liepāji, ačkoli se snažil opakovaně expandovat i na další teritoria. Kromě dodávek pro Záhřeb podepsala společnost v loňském roce smlouvu i na dodávku tramvají pro druhý chorvatský tramvajový provoz – Osijek, kam dodá 10 vozů (dalších až 20 si může město přikoupit v rámci využití opčního práva).