Menu

Konec tramvají KT4D v Postupimi se blíží. Město shání náhradu

Tramvaje KT4DC v Postupimi tvoří stále důležitou součást flotily vozového parku tramvají, jejich čas se ale krátí. (foto: Libor Hinčica)
Tramvaje KT4DC v Postupimi tvoří stále důležitou součást flotily vozového parku tramvají, jejich čas se ale krátí. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Tramvaje
21. 10. 2020 19:29
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní podnik v německé Postupimi (ViP; Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH) vypsal výběrové řízení na dodávku až 25 nových 100% nízkopodlažních tramvají. Ty by měly sloužit pro doplnění stávající flotily vozového parku tramvají, ale především jako náhrada nejstarších vozů KT4D (resp. po poslední modernizaci a úpravě jako typ KT4DCG).

Připomeňme, že Postupim byla s tramvajemi typu KT4D velice úzce spjata, neboť právě zde byly testovány (od r. 1975) a později provozovány první dva prototypy, z nichž jeden se uchoval do dnešních dnů a po opravě realizované v Praze tvoří jeden z klenotů sbírky historických vozidel v Postupimi. Ve městě později sloužilo více 124 tramvají KT4D, z nichž nemalá část byla převzata jako ojetá z Berlína. Dnes je ve městě ještě 18 vozů KT4D (všechny vyrobené v roce 1987 a převzaté v roce 1989 z Berlína), z nichž 12 se podrobilo poslední velké prohlídce u DP hl. m. Prahy, přičemž se počítá se tím, že další velká prohlídka již neproběhne a tramvaje budou nahrazeny novými vozidly. 

Těch by chtěl dopravce pořídit celkem 25, přičemž 10 vozů tvoří základní část kontraktu a zbylých 15 bude předmětem opce. Součástí zakázky je také kompletní servis vozidel po dobu 10 let s možností prodloužení o dalších 6 let. Dodávky nových tramvají by měly dle představ DP začít od ledna 2024.

Tramvaje by měly být řešeny jako 100% nízkopodlažní a jednosměrné o délce max. 42 m a s max. šířkou vozové skříně 2,3 m. Nápravový tlak může činit max. 10 tun. Obsaditelnost by měla být min. 246 osob (při 4 os/m2). Z tohoto počtu osob musí mít min. 1/3 možnost se posadit. Samozřejmostí výbavy by měla být klimatizace salónu cestujících.

Kromě tramvají KT4DC jsou v Postupimi provozovány ještě tramvaje Stadler Variobahn (18 ks) a Siemens Combino (17 ks, z toho 8 bylo prodlouženo na variantu XL).

Podobné články