Krátká éra provozu trolejbusů Škoda 21 Tr v bulharském Ruse se uzavřela. V rámci této balkánské země šlo o jediné město, kam se nízkopodlažní vozy z někdejší Škody Ostrov dostaly, byť až jako ojeté. Celkem Ruse pořídilo 12 trolejbusů Škoda 21 TrACI, které byly do města přepraveny společně s pěticí ex-švýcarských trolejbusů NAW/Lauber/BBC-SAAS 91T původem z Lausanne naložené na palubě říční nákladní lodi, která náklad dopravila po Dunaji až z německého Pasova (přímo v Ruse pak tvoří Dunaj hranici s Rumunskem).
Trolejbusová doprava v Ruse byla uvedena do provozu před 35 lety – 9. září 1988. Vozový park byl původně tvořen 56 vozidly sovětské výroby legendárního typu ZiU-682 (známější jako ZiU-9), jež byly dodány v letech 1988 až 1990. Navíc byly ve městě od roku 1989 nasazovány i odvozené článkové trolejbusy ZiU-683 (ZiU-10), jež byly zastoupeny pěti kusy. Přestože šlo o nový trolejbusový systém budovaný v nelehkých dobách ekonomické stagnace, která se ještě prohloubila po pádu komunistického zřízení v zemi, podařilo se síť rozvětvit a trolejbusy nabízely spolehlivé dopravní spojení v nejzatíženějších přepravních směrech.
V závěru 90. let byl vozový park obnovován ojetými trolejbusy ze Švýcarska (sólo i článkovými z Basileje, Bernu či Winterthuru), zajímavostí byl provoz italských trolejbusů Socimi 2470. Škodovácké trolejbusy se do pestré flotily vozového parku dostaly až v roce 2008 v podobě dvou vozů Škoda 14 Tr (po modernizaci v roce 2002 de facto 14 TrM) původem z Plzně, z nichž jeden byl od podzimu 2014 využíván jen jako zdroj náhradních dílů a druhý sloužil pro potřeby autoškoly. Vyřazen byl v roce 2022.
V roce 2019 bylo přistoupeno k obnově vozového parku 17 ojetými trolejbusy ze Švýcarska (5 ks) a z České republiky (12 ks), které dorazily do přístavu v Ruse dne 10. 7. 2019. Následně bylo v letech 2021 a 2022 přikoupeno z Lausanne dalších 17 vozů. Zatímco švýcarské trolejbusy slouží ve městě spolehlivě dále (byť některé již byly odstaveny), nízkopodlažní vozy Škoda 21 Tr před sebou dlouhý život v bulharských podmínkách neměly. Obtížné obstarávání náhradních dílů, chybějící dokumentace, neznalost elektrické výzbroje a obecně špatný stav karoserií vozidel vedly k tomu, že trolejbusy z provozu postupně odpadaly. Podle dostupných informací vyjely první z vozů 21 Tr do ulic Ruse dne 26. 7. 2019 a vyřazování mělo začít již v roce 2020, kdy byl odstaven vůz ev. č. 54101 (ex-Plzeň 487), který byl nejpozději v červenci 2020 využíván už jen jako zdroj součástek.
Do roku 2023 vstupovalo oficiálně sedm z dvanácti „jednadvacítek“, to ale neznamená, že byly všechny tyto vozy v dané době skutečně provozuschopné. V létě zůstávaly v provozu vozy ev. č. 54021 (ex-Plzeň 484) a 54121 (ex-Plzeň 492), z nichž první jmenovaný byl definitivně odstaven 26. 9. 2023, druhý pak absolvoval poslední směnu dne 18. 10. 2023, čímž kapitolu provozu trolejbusů 21 Tr v Ruse uzavřel. Důvodem k vyřazení byl špatný technický stav trolejbusu, který následující den (19. 10. 2023) neprošel další technickou kontrolou, přičemž náklady na opravu byly vyčísleny na cca 4 000 leva (50 400 Kč), což je investice, jež se městskému dopravci do atypického vozu již nevyplatí.
Trolejbusovou dopravu v Ruse tak nadále zajišťují jen ojeté trolejbusy ze Švýcarska z let 1986–90, které byly dopraveny do města ve vynikajícím technickém stavu. V provozu je ale pouze necelá dvacítka vozů, tedy méně než třetina počtu, jenž zajišťoval provoz v Ruse na počátku 90. let. Některé trolejbusové tratě ve městě jsou opuštěny a na řadě spojů se běžně objevují elektrobusy SOR EBN 9,5, kterých si dopravce pořídil v letech 2021 a 2022 dvacet. Obnovy vozového parku se však po průtazích v tendru dočká i flotila trolejbusů, která má být doplněna 15 vozy SOR TNS 12 (s elektrickou výzbrojí Rail Electronics CZ).