Krasnodar se rozhodl, že ukončí spolupráci se společností Al’kor, která mu měla dodávat skříně, jež měl jeho dopravní podnik následně přetvářet do podoby nových trolejbusů. Po skandálu z loňského roku, kdy se ukázalo, že je první vůz dodaný Krasnodaru (ev. č. 389) vykazován coby rekonstrukce starého ZiUčka z roku 1988 (a není tedy zcela novým vozem s německou stopou, jak bylo vytrubováno do médií), nemá odpovídající certifikát o schválení typu dopravního prostředku (Одобрение типа транспортного средства; česky zkr. OTTS) a nemusí být o nic levnější než nové trolejbusy dodané rovnou z výrobní haly, se tamní radnice rozhodla kontrakt s dodavatelem jednostranně vypovědět. Dle radnice mělo být důvodem k tomuto rozhodnutí to, že společnost získala OTTS od Rosstrandartu teprve v listopadu 2021 a krasnodarské radnici informaci o tomto aktu měla doručit teprve 30. 12. 2021, což mělo být pozdě.
Radnice také uvedla, že pro rok 2022 nemá na pořízení nových trolejbusů dostatek financí. Pravda je však zřejmě taková, že nebýt vyšetřování ruské prokuratury, která loni mj. zmrazila převod zálohové platby na další vozidla a rozjela pátrání hned v několika oblastech Ruské federace, měla by dnes krasnodarská radnice, jejíž vedení skandál raději vůbec nekomentovalo, už zřejmě všech 10 vozů první plánované série převzatých.
Dle dostupných informací měly být v loňském roce vyrobeny dva trolejbusy Al’kor 5124. Ten, který byl prohlašován za prototyp, však prototypem zřejmě není a skončil v Krasnodaru pod ev. č. 389, kde byl nejprve slavnostně na jaře 2021 prezentován a až do léta 2021 zkoušen. Poté se nuceně odebral do druhé trolejbusové vozovny (Krasnodar má dvě trolejbusové vozovny), kde spočívá dosud. Pravý prototyp se na veřejnosti zřejmě nikdy neukázal, zato měl jít loni s příchodem podzimu do Moskvy na expertízu kvůli šetření, zda se nejedná o nelegální kopii Avangardu od Trans-Al’fy. Společnost Al’kor založená kontroverzním podnikatelem s jednostrannou výpovědí, která měla formálně proběhnout na počátku února 2022, nesouhlasí a naopak podala na krasnodarskou radnici žalobu, která bude projednávána u příslušného arbitrážního soudu 15. března 2022. Zda si Krasnodar ponechá aspoň trolejbus ev. č. 389, není jasné. Je však jasné, že žádné reálné úspory se město při pořizování nových trolejbusů nedočkalo.
Před pár dny se rozhodl nový typ trolejbusu otestovat severoruský Murmansk. V něm by se měl trolejbus zdržet minimálně měsíc. Jak se mu tam povede, zůstává neznámou.