Statutární město Teplice uzavřelo výběrové řízení na generální opravu historického trolejbusu Škoda 9 TrHT ev. č. 105. Vítězem se stala zlínská společnost Zliner, která do tendru podala nabídku jako jediná.
Jak jsme informovali v našem listopadovém článku, vypsalo severočeské lázeňské město dne 2. 11. 2022 zakázku na provedení generální opravy svého oficiálně stále jediného historického trolejbusu, jež počítala s hodnotou díla 9,9 mil. Kč. Zliner, jenž byl jediným účastníkem soutěže, nabídl částku o 1 haléř nižší, tedy 9 899 999,99 Kč (bez DPH). Smlouva podepsaná dne 25. 1. 2023 byla rovnou doplněna prvním dodatkem, který přináší významný (nicméně z pohledu realizace opravy naprosto pochopitelný) ústupek zhotoviteli, kdy původní znění smlouvy počítající s 24měsíční záruční dobou na celé dílo bylo upraveno na pouze šestiměsíční dobu v případě komponentů, které budou v rámci generální opravy jen repasovány, nikoli vyměněny za nové.
Zliner, jenž má s repasemi historických vozidel hromadné dopravy bohaté zkušenosti a jeho dílny opouštějí v posledních letech vskutku precizně opravené kusy, má na provedení opravy trolejbusu 30 měsíců, takže zpět do města pod Doubravskou horou by se měl kompletně repasovaný vůz vrátit do podzimu 2025.
Připomeňme, že v Teplicích se prostřídalo v minulosti 41 trolejbusů 9 Tr různých výrobních sérií, včetně jednoho vozu ve dvoudveřovém provedení (exportní verze pro SSSR). Ty první byly do Teplic dodány již v roce 1962, poslední v roce 1981. V provozu se udržely do roku 1993.
Historická „devítka“ pochází z roku 1980 a až do roku 1990 nesla ev. č. 110, kdy byla přeznačena na své dnešní číslo 105. Město trolejbus dlouhodobě využívá pro provoz na historické lince č. 111, která je v provozu od roku 2001 (dříve pod číslem 11).