Provozovatel městské dopravy v hornorakouské metropoli, společnost Linz Linien GmbH, vypsal dne 20. 3. 2025 výběrové řízení, jehož výsledkem má být uzavření rámcové smlouvy na dodání až 39 tříčlánkových trolejbusů. Ty by měly doplnit současnou flotilu 24m trolejbusů Van Hool Exqui.City 24T z let 2017 až 2019, kterých má dopravce k dispozici 20.
Původně Linec (Linz) hodlal využít pro rozšíření vozového parku trolejbusů opci sjednanou v kontraktu s Van Hoolem, jenomže belgický producent loni po vleklých finančních problémech zbankrotoval, a tak bylo zřejmé, že z plánované dodávky 16 trolejbusů, pro něž bylo již v září 2022 schváleno financování, nic nebude.
Na stávajících trolejbusových linkách slouží dlouhodobě také autobusy, protože pouhých dvacet vozů nepostačuje pro pokrytí denní výpravy. Nové trolejbusy mají sloužit jak pro náhradu těchto „vetřelců“ pod trolejovou infrastrukturou, tak pro další dlouhodobě plánovanou trolejbusovou trať ve městě, jež by měla nést číslo 48 a která je označovaná jako tzv. východní větev. Počátkem března letošního roku město konečně přikleplo finanční prostředky na vypracování detailního projektu celé trasy, který již poslouží jako základ pro vypsání výběrového řízení na zhotovitele samotné stavby. Předpokládá se, že by trolejbusy mohly na novou trasu, jež má překonávat i tok Dunaje, vyjet už na konci roku 2027. K tomu budou pochopitelně zapotřebí také vozidla.
Rámcová smlouva počítá s tím, že bude v první fázi objednáno 12 tříčlánkových vozů, načež nezávazný plán následně umožňuje uplatnit až osm opcí, v jejichž rámci by mělo být pořízeno 2x 5 ks, 2x 4ks, 2x 3 ks, 1x 2 ks a 1x 1 ks. Celkem tedy 39 vozidel.
Dopravce Linz Linien GmbH už v říjnu 2024 vypsal tržní konzultace, v jejichž rámci představil předpokládanou technickou specifikaci i podmínky zadávacího řízení. Šlo ovšem o ryze formální záležitost, neboť poptávaná vozidla jsou v kombinaci s požadovanými referenčními projekty schopni na trhu v současné době tak jako tak nabídnout pouze dva producenti – Solaris Bus & Coach a HESS AG.
Součástí kontraktu má být vedle dodávky vozidel i 16letá údržba. Tříčlánkové vozy o délce max. 25 m mají být opět vybaveny trakčními bateriemi, nicméně nikoli pouze pro mimořádnosti v provozu a příležitostné využívání během výluk (jako tomu je u dříve dodaných trolejbusů od Van Hoolu), ale bateriemi, které umožní plnohodnotnou náhradu jízdy pod trolejovým vedením a dojezd min. 10 km.
Hodnoticí kritéria tvoří cena, mající váhu 60 %, a vybraná kvalitativní kritéria, na které připadá zbylých 40 %. Dodání prvních vozů je očekáváno ve třetím čtvrtletí roku 2027.