Menu

Linec prodloužil po 24 letech trolejbusovou síť

Vozový park trolejbusů v Linci tvoří výhradně 24m vozy z produkce Van Hoolu. Na snímku vidíme trolejbus na nově vybudovaném úseku krátce po opuštění smyčky Hafenportal. (foto: Mattis Schindler)
Vozový park trolejbusů v Linci tvoří výhradně 24m vozy z produkce Van Hoolu. Na snímku vidíme trolejbus na nově vybudovaném úseku krátce po opuštění smyčky Hafenportal. (foto: Mattis Schindler)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
25. 08. 2024 18:43
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Krátkého prodloužení trolejbusové sítě se dočkali v rakouském Linci (Linz). Od 12. 8. 2024 byla trolejbusová linka číslo 46 protažena na novou konečnou Hafenportal, kterou společně s ní sdílí i autobusová linka číslo 27. Jedná se o první novostavbu trolejbusové tratě v Linci od roku 2000, kdy byl zprovozněn úsek ke konečné Baintwiese.

Dosavadní konečnou Hafen využívaly linecké trolejbusy od roku 1974. S ohledem na rozvoj nové zástavby v přístavu ale přestala být pozice stávající konečné vyhovující. Město tak přistoupilo k jejímu přesunu blíže kancelářským budovám a přístavnímu parku (Hafenpark). Z nové smyčky budou těžit také turisté, kteří přístav vyhledávají pro unikátní soubor obřích maleb na budovách, jenž se nazývá souhrnným názvem Mural Harbor Gallery.

Prodloužení trolejbusové tratě zahrnovalo výstavbu dvoustopé tratě o délce cca 600 m, přičemž na úseku se nachází pouze jedna nová zastávka – ta koncová (Hafenportal). Stávající smyčka Hafen byla odpojena a snesena.

Linec nadále plánuje vystavět také zcela novou trolejbusovou trať napříč městem, avšak k samotné stavbě se zatím nepřikročilo. Dopravce se navíc bude muset vypořádat se skutečností, že ztratil dodavatele vozidel, protože objednané tříčlánkové vozy nebudou s ohledem na letošní krach společnosti Van Hool už vyrobeny.

Podobné články