Poměrně v tichosti začaly být od 1. 7. 2022 nasazovány na nové trolejbusové trati v Otrokovicích parciální trolejbusy na linku číslo 55 (Otrokovice, nádraží – Štěrkoviště). Novostavba o délce 950 m vznikla letos na jaře odbočením od stávající trati vedené k otrokovickému nádraží. Úsek, jenž byl pro elektrifikaci dlouhodobě připravený (přičemž původní idea počítala s trolejí v celé délce trasy až na Štěrkoviště), byl dlouhá léta pomníčkem velkých ambicí na rozšíření trolejbusové dopravy na Zlínsku. Reálné obrysy obdržel projekt až díky nástupu parciálních trolejbusů (tj. trolejbusů s trakčními bateriem), kdy bylo rozhodnuto zatrolejovat dříve připravený úsek u nádraží k nadjezdu přes železniční trať s tím, že zbylý úsek ke Štěrkovišti bude pojížděn na baterie.
Samotná stavba byla rozdělena do dvou etap. Ta první po otrokovickou sokolovnu vedená ulicemi Osvobození a části ulice Komenského vyšla na 10,7 mil. Kč (z nichž 85 % uhradila EU z operačního programu Doprava) a zahrnuje nyní dokončený úsek o délce 950 m, jehož stavbu realizovala společnost Elektroline. Druhá počítá s prodloužením o délce 256 metrů a podle odhadů by měla vyjít na 5,5 mil. Kč, přičemž nezbytným předpokladem pro zahájení stavby je rekonstrukce křižovatky ulic Komenského a Nadjezd. Také v tomto případě by se dopravce, Dopravní společnost Zlín–Otrokovice (DSZO), rád ucházel o prostředky z operačního fondu Doprava.
První jízda trolejbusu na trase po sokolovnu (tj. na dokončené části I. etapy) se uskutečnila dne 11. 4. 2022 s trolejbusem Škoda 26 Tr ev. č. 272. Kolaudace stavby proběhla dne 20. 4. 2022, načež byl zahájen zkušební provoz, po němž následoval trvalý kolaudační příkaz vydaný dne 22. 6. 2022.
Novou trolejbusovou trať začaly od 21. 4. 2022 využívat vybrané spoje linky číslo 2 označené jako 2t. Ty byly vedeny v trase (Zlín) Bartošova čtvrť – (Otrokovice) Štěrkoviště už od 1. 9. 2017, přičemž na úseku od zastávky Otrokovice, pošta až po Štěrkoviště byl využíván dieselagregát a v případě, že byl spoj obsluhován jediným zlínským trolejbusem Škoda 35 Tr (s karoserií vozu Iveco Urbanway 18m), tak už tehdy i parciálním trolejbusem. Absence trolejového vedení v úseku od otrokovické pošty po sokolovnu takovému nasazení parciálního trolejbusu nevadila, protože vůz při zpáteční cestě pokračoval zpět až do Zlína, a měl tedy dostatek času na nabíjení. Spoje linky 2t poté zajišťovaly i noční spojení ke Štěrkovišti, přičemž i na nočních spojích se objevovaly parciální trolejbusy. Počínaje 21. dubnem 2022 se z pohledu dosavadní organizace provozu trolejbusů ke Štěrkovišti fakticky nic nezměnilo. Trolejbusy jen jely pod trolejí o necelý kilometr déle. Změnu přinesl až 1. červenec letošního roku.
Se začátkem platnosti letních jízdních řádů ve Zlíně bylo rozhodnuto, že spoje linky 2t budou stejně jako spoje standardní linky 2 ukončeny u otrokovického nádraží, odkud budou sice dále pokračovat ke Štěrkovišti, avšak již jako spoje linky č. 55. Přestože u nádraží dojde k přečíslování na linku č. 55 (interně jsou tyto spoje navíc vedeny pod číslem 155), zůstalo označení 2t pro spoje z Bartošovy čtvrti nadále používáno a trolejbusy při jízdě ze Zlína mají na transparentech stále nápis „OTROKOVICE ŠTĚRKOVIŠTĚ“. Na spojích, jež ke konečné Štěrkoviště zajíždějí zhruba každou hodinu, jsou nadále nasazovány trolejbusy s dieselagregátem a jediný parciální kloubový trolejbus Škoda 35 Tr.
Mimoto ale začal být na linku č. 55 vypravován od 1. 7. 2022 jeden 12m parciální trolejbus, který obsluhuje nově výhradně tuto linku. Premiéru si zde první červencový den odbyl vůz Škoda 26 Tr ev. č. 271. S ohledem na to, že trolejbus využívá jen blokový jednostopý okruh od nádraží a 950 m dlouhý úsek novostavby, vychází procentuální podíl výkonu na pouhých 26 % jízdy pod trolejí v případě ranní části směny (31 km pod trolejí a 88 km na baterie) a v případě odpolední části dokonce pouze na 23,8 % (35 km pod trolejí a 112 km na baterie). U nádraží v Otrokovicích je však trolejbus nabíjen navíc i stacionárně během stání pod trolejí, což na první pohled nepříznivý poměr zatrolejování poněkud eliminuje. Plánované prodloužení o čtvrt kilometru k zastávce Nadjezd by pak mělo poměr dále nepatrně vylepšit, což přijde vhod zejména v zimních měsících, kdy spotřeba vozidel stoupne v důsledku použití topení. Po dodání dalších trolejbusů (SOR TNS 12), které se předpokládá na jaře příštího roku, by se měl počet parciálních trolejbusů na lince č. 55 dále navýšit.
Připomeňme, že poslední prodloužení trolejbusové sítě ve zlínsko-otrokovické konurbaci bylo do provozu uvedeno v roce 2014, kdy došlo k výstavbě nové trolejbusové smyčky Antonínova v širším centru Zlína (novostavba měla 450 m). Předtím se poslední významné prodloužení datuje do roku 2000, kdy byla do provozu uvedena trať na konečnou Jižní Svahy, Kocanda. V současné době se DSZO zabývá otázkou možnosti výstavby hned několika trolejbusových tratí, u nichž by mělo rovněž dojít k využití technologie parciálních trolejbusů.