Menu

Lodž si pronajme 63 mild-hybridů od Solarisu

Polská Lodž využívá možnosti pronájmu autobusů dlouhodobě, přičemž od roku 2014 byl vždy úspěšný Solaris. Na snímku vidíme část z dodávky z roku 2019, která čítala celkem 46 vozů. (foto: MPK Łódź)
Polská Lodž využívá možnosti pronájmu autobusů dlouhodobě, přičemž od roku 2014 byl vždy úspěšný Solaris. Na snímku vidíme část z dodávky z roku 2019, která čítala celkem 46 vozů. (foto: MPK Łódź)
Stáhnout PDF
Autobusy
17. 04. 2024 19:32
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní podnik v polské Lodži (MPK Łódź) vypsal v lednu letošního roku výběrové řízení na dlouhodobý pronájem autobusů vybavených mild-hybridním modulem, u nichž měli nabízející zajistit kromě samotné dodávky i veškerý servis a údržbu po dobu realizace kontraktu, tj. na deset let.

Zakázka počítala s pronájmem 15 standardních a 48 kloubových vozů, přičemž cenový strop byl nastaven na 290,8 mil. zlotých, tedy přibližně 1,22 mld. Kč. Nabídky do 22. března 2024 podala dvojice účastníků sdružená do konsorcií. Lokální zastoupení Daimler Buses spojilo síly se společností Pekao Leasing a společně obě firmy nabídly pronájem vozidel za sumu 292,6 mil. zlotých (cca 1,702 mld. Kč), čímž překročily plánovaný rozpočet. Oproti tomu Solaris Bus & Coach ze španělské skupiny CAF se společností Millenium Leasing předložil nabídku ve výši 263,6 mil. zlotých (zhruba 1,534 mld. Kč). Dne 17. 4. 2024 pak bylo podle očekávání oznámeno, že si právě místní hegemon trhu s městskými autobusy odnáší vavřínové větvičky v tomto klání, když kromě jednoznačné cenové výhody (v tendru měla cena váhu max. 80 %) posbíral více bodů i v technických a provozních parametrech (max. 10 %) a v garantované spotřebě paliva (max. 10 %).

Autobusy musí být dle smlouvy dodány do pouhých 36 týdnů (jinak řečeno do necelých devíti měsíců). Vozidla budou přerozdělena mezi garáže Limanowskiego a Nowe Sady, jeden z 12m vozů bude určen pro středisko podnikové autoškoly, čemuž bude odpovídat i jeho výbava. Všechny autobusy budou disponovat plně uzavřenou kabinou, klimatizací salónu cestujících, LCD panely, kamerovým systémem i systémem počítání cestujících či prostorem na automat na jízdenky. 

Připomeňme, že Solaris nabízí svůj mild-hybridní model na trhu od roku 2020, mimoto již v roce 2016 představil i klasický („pravý“) hybridní vůz (označený jako Urbino Hybrid) s technologií od BAE Systems.

Podobné články