Všech pět autobusů od tureckého výrobce BMC, které si společnost ABOUT ME v první vlně objednala na linky Pražské integrované dopravy, již zasahuje do provozu. Předchozí tři vozy určené na linku 164, o nichž jsme primárně referovali v textu Trikolorní turecké midibusy BMC pro ABOUT ME, doplnila v pátek 7. května dvojice autobusů Neocity o délce 8,5 m zakoupená na svazek linek 117+203.
Midibusy BMC Neocity 8,5m jsou nízkopodlažní vozy o délce rovných 8 500 mm, šířce 2 450 mm a výšce 3 143 mm. Jejich pohonné ústrojí je složeno z amerického čtyřválcového motoru Cummins ISB4,5 o výkonu 157 kW v souhře s automatickou čtyřstupňovou převodovkou Voith DIWA.6. Samozřejmostí je plnění emisní normy EURO VI-D. Obě použité nápravy na sobě nesou značku Brist, přičemž za účelem lepšího rozložení hmotnosti vozidla, v jehož zadních partiích se nachází vzhledem k proporcím malého autobusku mohutná motorová věž (spíše stěna), je zkrácen zadní převis, a to na 1 925 m.
Jak exteriér, tak salon vozu Neocity odpovídá závazným standardům PID a nenabízí prostor pro velká překvapení, představíme si jej tedy pouze po kapacitní stránce. V interiéru nalezneme celkem 21 pevných skořepinových sedadel GRAMMER potažených červenou, resp. modrou koženkou. Ta jsou v prostoru pro kočárky a invalidní vozíky situovaném naproti prostředním dvoukřídlým dveřím doplněna o další dvojici sedáků sklopných. Celková obsaditelnost je pak stanovena na 72 cestujících.
Dvojice autobusů BMC Neocity 8,5m dorazila do České republiky již v březnu, načež se u ďáblického dealera těchto vozů, společnosti BusPlan, podrobila dodělávkám např. v oblasti barevného rozrůznění podlahy ve vybraných partiích vozů. Dopravci ABOUT ME byly autobusy předány na přelomu dubna a května, kdy proběhla i autorizace ze strany organizace ROPID. Neocity obdržela ev. č. 1949 a 1950 navazující na poslední firmě dodané vozy kategorie Md, „hrbaté“ SORy BN 9,5 z podzimu roku 2016.
Jak jsme uvedli již v prvním článku zaměřeném na toto téma, oba nové přírůstky do midibusové flotily ABOUT ME jsou určeny na svazek č. 10 čítající provozovně propojené linky 117 (Nové Komořany – Tyršova čtvrť – Poliklinika Budějovická) a 203 (Poliklinika Budějovická – Koleje Jižní Město – Chodovec – Háje). Ty dopravce obsluhuje od 1. května 2021 dle nové a konečně finální desetileté smlouvy podepsané na základě výběrového řízení z roku 2019, doposud se tak dělo na základě smlouvy provizorní.
Od své premiéry v pátek 7. května 2021 jsou Neocity v pracovní dny stabilně vypravována na číselně po sobě jdoucí pořadí 117/5 (1949) a /6 (1950) zahrnující i přejezdy na linku 203. Provoz je konkrétně koncipován tak, že autobus přijede jako linka 117 na společnou konečnou zastávku Poliklinika Budějovická, po pauze udělá jedno kolo na lince 203 na konečnou metra C Háje a zpět, načež se opět po prostoji odebere jako linka 117 do Komořan. V souvislosti se zprovozněním dalších BMC se ještě více „zatáhlo“ nad vozy SOR CN 8,5 dopravce z roku 2010, jejichž četnost výskytu v pražských ulicích se tím opět o něco snížila. V rámci tohoto svazku linek jsou také stále vzácnější autobusy SOR NB 12 ev. č. 1916-1919, které sem ABOUT ME jako nadbytečné v posledním období nasazovalo. Část z nich se od začátku dubna odporoučela na linku 164 (nyní pravidelně dva kusy v pracovní dny), jiné se zase objevují na náhradních spojích při železničních výlukách.