Výrobce autobusů MAN Truck & Bus se může těšit z velkého úspěchu na italském trhu. Do italského Milána by měl na základě vítězství ve výběrovém řízení dodat celkem 150 svých autobusů Lion’s City, a to v provedení tzv. mild hybridu.
Německý MAN, jenž své městské autobusy vyrábí především ve svém závodě ve Starachowicích v Polsku, porazil v soutěži tři další účastníky, a to především díky nízké nabídkové ceně. Na druhé příčce skončil německý rival Mercedes-Benz se svým Citarem. Až třetí příčka patřila domácímu hráči v podobě značky Iveco Bus s Urbanwayem, na čtvrté pozici se umístila nizozemská společnost VDL. Její účast ve výběrovém řízení přitom byla velmi překvapivá. Firma se totiž do té doby na italském trhu soutěží na městské autobusy neúčastnila, a navíc ani ve své nabídce vozidlo v provedení mild hybrid dosud formálně nemá.
Vozidla byla ze strany milánského DP poptávána v provedení tzv. mild hybridu. Připomeňme, že jde o technologii, která drtivou většinou odborníků není vůbec za hybrid považována. Výrobci vozidel ale tento název naopak milují, protože jim dává široký prostor pro reklamní využití. Ať se nám to líbí, nebo ne, slovíčko „hybrid“ má kouzelnou moc, která v drtivé většině posluchačů vyvolává dojem něčeho exkluzivního a ekologického, což je v době křížových výprav za zelenější svět tím pravým lákadlem pro kupující a širokou veřejnost. Klasický hybridní pohon využívá vždy elektromotor pro pohon vozidla, ať již bude řeč o sériovém, nebo paralelním řešení. U tzv. mild hybridu se ale ukládá brzdná energie do baterií či superkondenzátorů, a následně se využívá k pohonu jen pomocných zařízení vozidla (palubní síť), případně jako malá výpomoc například při rozjezdech. Dieselový motor je ale stále zapnutý, z čehož vyplývá skutečnost, že úspory na palivu jsou zpravidla minimální (slova o až 8 % úspor je nutné vnímat se značnou rezervou).
MAN nazývá svou jednotku mild hybridu „EfficientHybrid module“. Zásobníkem elektrické energie jsou superkondenzátory (od výrobce Eberspächer-Maxwell) umístěné v nízkém boxu na střeše vozidla v zadní části autobusu. Zásobník je propojen s elektromotorem o výkonu 6 kW, který slouží jako generátor umístěný mezi dieselovým motorem a převodovkou a je využíván jako alternátor startéru klikového hřídele. Navíc je systém napojen na nízkonapěťovou palubní síť 48 V/24 V, což umožňuje napájet ze superkondenzátorů palubní spotřebiče.