Menu

Mercedes dodává 129 vozů Citaro G hybrid do Belgie

Do Belgie má být do léta 2020 předáno celkem 129 mild-hybridů. (foto: Daimler Buses)
Do Belgie má být do léta 2020 předáno celkem 129 mild-hybridů. (foto: Daimler Buses)
Stáhnout PDF
Autobusy
21. 02. 2021 19:15
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Flotilu vozového parku belgického dopravce TEC Group omladí celkem 129 článkových autobusů Mercedes-Benz Citaro G hybrid. K předání všech autobusů by mělo dojít do léta letošního roku. Pro Mercedes se jedná o jednu z největších jednorázových objednávek na nové článkové autobusy v posledních letech.

Součástí kontraktu je také poskytování servisu na období 8 let. Ačkoli Mercedes prezentuje kupovaný model jako hybridní, ve skutečnosti spadá technické řešení užité Mercedesem do kategorie tzv. mild hybridů. K představení autobusu došlo v roce 2017 a prvním zákazníkem se stal Stuttgart, který převzal pět článkových vozů. Zatímco dříve se Mercedes zabýval vývojem „skutečných“ hybridů, s příchodem nové generace Citara se nakonec rozhodl sledovat cestu vývoje tzv. mild hybridů, podobně jako to učinili také další významní hráči v oboru městských autobusů (např. MAN a Solaris).

Pohled do interiéru jednoho z dodaných vozů Citaro G hybrid. (foto: Daimler Buses)

V praxi to znamená, že autobusy Citaro hybrid (ve 12 i 18 m verzi) jsou vybaveny pouze malým elektromotorem (o výkonu 14 kW a točivém momentu 220 Nm), který je vložen mezi převodovku a spalovací motor. S ohledem na svůj výkon není – jak je pro mild hybridy typické – určen elektromotor pro samostatný pohon, ale pouze jako pomocník spalovacího motoru, jehož zatížení má především při rozjezdech snižovat. Mercedes uvádí, že lze tímto způsobem dosáhnout úspor až 8,5 % paliva. Elektrická energie je rekuperována při brždění do zásobníků v podobě superkondenzátorů. Vedle naftových vozů nabízí Mercedes své řešení mild hybridu i pro plynové autobusy.   

Vozidla pro Belgii budou sloužit ve městech Liège (česky též Lutych), Mons a Nivelles. Část vozů bude vyhotovena ve třídveřovém a část ve čtyřdveřovém provedení. Pro větší bezpečnost provozu jsou autobusy vybaveny asistentem preventivního brždění (Preventive Brake Assist) a asistentem hlídajícím dění podél pravé bočnice (Sideguard Assist).

Doplňme, že společnost TEC Groups zaměstnává v Belgii okolo 5 200 pracovníků (z toho 3 200 řidičů) a provozuje téměř 2 400 autobusů na 767 linkách.

Podobné články