Nezvykle potichu se odehrála premiéra nového provedení autobusu Mercedes-Benz Intouro, který je určen pro segment linkové dopravy. Výrobce přinesl pouze krátkou tiskovou zprávu, která se navíc věnovala více užití nového bezpečnostního prvku v podobě páté generace aktivního brzdového asistenta, než že by se soustředila na nové Intouro, které přitom patří mezi tradiční prodejní artikly výrobce.
Z hlediska prezentací EvoBusu (který zahrnuje autobusy značek Mercedes-Benz a Setra) se jedná o značně nestandardní odhalení, protože společně se doposud v případě prezentace novinek soustředila jednak na určitou pompéznost a jednak na poskytování zevrubných informací o nových produktech (výjimkou nebyly tiskové zprávy o desítkách stran). To u nového Intoura neplatí. Z tiskové zprávy se přímo o novém voze dozví čtenáři pouze to, že autobus je vhodný pro různé typy přepravy pasažérů (jedná se o tzv. kombibus, který lze využívat v závislosti na řešení interiéru i pro kratší zájezdy; to byl ale i předchůdce), že má vůz optimalizovanou aerodynamiku a nové provedení skříně, které je lehčí, což má zajišťovat nižší spotřebu, a to – v závislosti na typu provozu – až o 3 %. Navíc, při využití opčních prvků napomáhajících snížení spotřeby, by měla jít hodnota úspory ještě zvýšit.
Více toho o novém Intouru prozatím výrobce neřekl, tedy pomineme-li využití oné nové generace brzdového asistent (Active Brake Assist 5; též ABA 5), kterou je Intouro vybavené. Nový systém mj. umožňuje úplné zastavení vozidla, pakliže je detekována překážka. Opčně lze navíc Intouro vybavit ještě systémem Sideguard Assist, který hlídá překážky pohybující se kolem vozidla.
Připomeňme, že model Mercedes-Benz Intouro se vyrábí již od roku 1999, prošel ale řadou inovací. Původně šlo o autobus vyráběný tureckým závodem Mercedesu s určením pro východoevropské trhy. V roce 2006 byla představena druhá generace vozu, která už byla nabízena i na některých západních trzích (začalo se Francií a Belgií). Od roku 2012 se Intouro rozšířilo také do dalších teritorií, včetně Německa. Tím ovšem vznikla konkurence pro jiný model autobusu – Mercedes-Benz Integro, který byl s Intourem příbuzný, vyráběl se však v závodě v Neu Ulmu, nikoli v Turecku. Dražší Integro nabízející jinak prakticky stejnou výbavu jako Intouro nemohlo dlouho se svou vyšší cenou na trhu obstát a z nabídky nenápadně v průběhu roku 2018 zmizelo, přičemž jeho místo zastoupilo v nabídce Mercedesu právě Intouro.
To je dnes nabízeno ve třech variantách, a sice Intouro o délce 12,14 m, Intouro M s 12,64 m délky a Intouro L o délce 13,32 m (ve všech případech jde o dvounápravové vozy). Ačkoli byla nyní představena nová generace vozidla, výrobce prozatím webové stránky neaktualizoval, takže není jasné, jaké pokrytí bude nové Intouro mít, ani čím se bude ve výbavě případně lišit od svého předchůdce.