Čtyři roky po premiéře aktuální generace modelu Mercedes-Benz Intouro určeného pro linkovou dopravu přináší Daimler Buses na trh i jeho plně elektrickou verzi, která by měla nabídnout dojezd až 500 km. Zatímco v případě městských vozů používá Daimler Buses baterie na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt), v případě elektrického Intoura (pojmenovaného analogicky k eCitaru jako eIntouro) jsou použity články LFP (lithium-železo-fosfát), které jsou populární především u čínských producentů elektrobusů a které sama skupina Daimler využívá ú svých elektrických tahačů eActros 600.
Daimler prozatím představil jeden z prototypů nového elektrobusu, který by se však měl svým provedením blížit sériové verzi. Zákazníci si mohou eIntouro objednávat od počátku roku 2025, slavnostní premiéra již sériového vozidla je naplánována na bruselský veletrh Busworld v říjnu příštího roku s tím, že dodávky k zákazníkům se mají rozeběhnout od počátku roku 2026. Vozidlo bude nabízeno ve dvou délkových variantách – 12,18 m a 13,09 m, jež zvládnout nabídnout až 50/63 míst k sezení, což je identické s dieselovou variantou.
Nabíjení eIntoura je předpokládáno pomocí standardizovaných nabíječek s konektorem CCS2. Pro větší akční rádius vozidel bude nutné zajistit vybudování nabíjecích míst s dostatečným příkonem v rámci parkovišť či čerpacích stanic. Jejich budování jde přitom jen velmi pozvolna, což reálně omezuje možnosti využití vozidel pro delší trasy.
eIntouro má být k dispozici s bateriemi s kapacitou elektrické energie 207,6 kWh, případně 415,2 kWh. S ohledem na to, že užité LFP akumulátory mají umožňovat vyšší hloubku vybití (až 95 % instalované kapacity), lze teoreticky pro provoz využít 197,22 kWh, resp. 394,44 kWh. Pakliže by mělo být možné dosáhnout dojezdu až 500 km (s větším množstvím baterií na palubě), jak uvádí Daimler Buses, znamenalo by to spotřebu pouze 0,789 kWh na km. Daimler přitom v poznámkovém aparátu své tiskové zprávy sám uvádí, že tyto údaje platí za specifikovaných podmínek a s baterií mající kapacitu „ve stavu po dodání“, tj. bez zohlednění degradace (poklesu kapacity) v čase.
Nabíjecí výkon má být omezen na až 300 kWh, což má umožnit nabití do 100 % během cca 90 minut, v případě užití jen jednoho bateriového boxu do 70 minut. Bezpochyby zajímavý je údaj o udávané délce životnosti baterií, jež by měla dle výrobce činit až 15 let. K pohonu slouží centrální trakční motor Cetrax z produkce společnosti ZF o výkonu 320 kW. Ten je spřažen s třístupňovou automatickou převodovkou Mercedes-Benz RO 440.
Novinkou na eIntouru je použití nové architektury elektroniky, která zajistí poprvé bezdrátové softwarové aktualizace (tzv. Over-the-air-Updates; OTA), čímž odpadá nutnost návštěvy servisního technika. Předpokládá se, že Daimler brzy rozšíří toto řešení i na své další modely.
Vedle prvních fotografií a informací o eIntouru se Daimler Buses pochlubil také novinkou na poli baterií pro své elektrobusy eCitaro, kde hodlá od roku 2026 nabízet další generaci NMC článků označenou jako NMC4. Ta by měla nabídnout o 6 % větší energetickou hustotu, čímž by mělo být možné dosáhnout dojezdu až 500 km i s klasickým eCitarem. Stejně jako v případě eIntoura ale platí, že jsou k tomu zapotřebí určité okolní podmínky a údaj je spočten se zcela novou baterií. U NMC článků má být Daimler schopen nabídnout garanci na životnost v délce 12 let.