Menu

Mercedes zahájil dodávky 23 vozů CapaCity L do Göteborgu

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L pro Göteborg na fotografii výrobce. (foto: Daimler Buses)
Autobus Mercedes-Benz CapaCity L pro Göteborg na fotografii výrobce. (foto: Daimler Buses)
Stáhnout PDF
Autobusy
18. 11. 2020 20:11
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Nejdelší autobus v nabídce Mercedesu – model CapaCity L – si našel dalšího zákazníka. Celkem 23 dvoučlánkových autobusů o délce 21 m si objednal dopravce Transdev pro obsluhu linek hromadné dopravy ve švédském Göteborgu. Před zařazením do provozu bylo nutné potvrdit nezávislou zkušebnou (TÜV Rheinland) v rámci testů, že vozidlo odpovídá svým provedením veškerým požadavkům švédské legislativy, a to především v oblasti stability vozidla.

Mercedes (potažmo EvoBus) nabízí CapaCity na trhu již od roku 2005. Původní verze měla délku 19,54 m, a byla tak jen o 79 cm delší, než některé standardně dodávané autobusy využívající maximální délky povolené legislativou většiny zemí, včetně například autobusů SOR NB 18 CITY známých z českých a slovenských silnic (délka zde činí 18,75 m). Po představení prototypu v roce 2005 se sériová výroba rozjela až o dva roky později a k předání prvních kusů do provozu došlo až v roce 2008. Autobus byl od počátku vnímán jako doplněk produkce ke standardním modelům. Největších úspěchů se podařilo dosáhnout Mercedesu s první generací modelu CapaCity mimo německy mluvící země, a sice v tureckém Istanbulu, kam bylo dodáno 250 autobusů, a ve slovenské Bratislavě, kam bylo předáno celkem 41 vozidel.

V roce 2015 byla představena nová verze, která již vycházela z tzv. Nového Citara (uvedeného na trh již v roce 2011). Nejprve byla představena novinka v podobě modelu CapaCity L. Ten se oproti předchůdci odlišoval prodloužením na 21 m, a to stále při zachování dvoučlánkového provedení. Teprve následně byla představena i verze CapaCity bez přídomku „L“, která ale byla v porovnání s modelem nabízeným od roku 2005 rovněž prodloužena, byť jen o 19 cm na 19,73 m. Největším zákazníkem inovované verze CapaCity se stala Vídeň, která do konce loňského roku zařadila 61 vozů. Prodloužená verze CapaCity L se uchytila například v Amsterdamu, kam už bylo dodáno 33 vozů. Nyní se dalším významným provozovatelem stane švédský Göteborg, v němž najde uplatnění 23 vozů, a to rovněž ve verzi CapaCity L. Vozidla byla dopravcem Transdev objednána na podzim 2019, čekalo se však na příslušné protokoly potvrzující možnost nasazení na švédských silnicích v souladu s legislativou Švédského království. Dodávky autobusů již byly zahájeny a v provozu by se měly vozy objevit před koncem letošního roku, a to na páteřní lince číslo 16.

Podobné články