Po 17 letech začaly mezi Saratovem a Engelsem opět jezdit trolejbusy. Stalo se tak 2. července 2021. Trolejové vedení bylo na Saratovském mostě přes řeku Volhu měřícím více než 2,8 km nainstalováno za necelé tři červnové týdny tohoto roku a napojilo se na trolejové sítě obou předmětných měst. Už od května 2021 probíhaly práce na obnově cca 2 km dlouhé trolejbusové trati v Engelsu, neboť tamní trolejbusová síť se na rozdíl od té saratovské v blízkosti Saratovského mostu nenachází.
Na meziměstské trati začala jezdit linka č. 109, která spojuje saratovské hlavní nádraží s engelským závodem Trolza, ve kterém už, jak víme, působí společnost PK Transportnyje Sistěmy, respektive její odštěpný závod Engel’sskij zavod električeskogo transporta (konečná v Engelsu ovšem nese nadále název „Trolza“). Pro obsluhu je vypravováno maximálně 20 trolejbusů denně, z toho 10 patřících saratovskému DP a 10 patřících engelskému DP. Provoz začíná po půl šesté ráno a končí okolo půl desáté večer. Po většinu dne platí na lince 8minutový interval, v časech s menší poptávkou pak 16minutový. Nejkratší interval činí 4 minuty. Po 20. hodině je už provoz trolejbusů citelně omezen. Jak už jsme přitom uváděli, v minulosti jezdívaly trolejbusy i přes noc, avšak nařízení o obnově meziměstského trolejbusového provozu vydané na jaře 2021 Saratovskou oblastí delší provoz neumožňuje. Nezbývá tedy než věřit, že se i v tomto ohledu hnou ledy. Cena při jízdě jen v jednom ze dvou měst činí 23 rublů (ca 6,5 Kč), při překročení řeky se účtuje vyšší tarif 26 rublů (cca 7,6 Kč).
Engels do provozu vypravuje pouze Megapolisy od Trolzy (ať už ex-moskevské, kterých má 20 ks, nebo vlastní, kterých má 11), protože jiné vozy má momentálně provozu neschopné. Saratov na trať vypravuje hned několik typů vozů.
Obnova meziměstské trolejbusové trati je vítaným oživením pro obě města, i když se dá říci, že o něco větší význam má pro velikostně menší Engels, kde trolejbusová doprava po zrušení meziměstské linky č. 9 v roce 2004 začala skomírat viditelněji. Připomeňme, že Saratov do konce srpna 2021 přivítá 24 trolejbusů s prodlouženým autonomním chodem, avšak zálusk má na více než 70 vozů.