ATM Milano, provozovatel veřejné dopravy v druhém největším italském městě, využil opci v rámci velkého kontraktu na celkem 250 elektrobusů. Ke čtyřicítce vozů, jež si dopravce objednal v roce 2019, bylo nyní přikoupeno dalších 100 vozidel. Už v roce 2018 pak bylo dodáno 25 vozů.
Všechna vozidla z nově potvrzeného kontraktu mají být dodána v první polovině roku 2021 a stejně jako v předešlých případech půjde také tentokrát o vozy Urbino 12 electric. Článkové elektrické vozy dodává Solaris do Milána v podobě trolejbusů Trollino 18, kterých má do města předat celkem 80.
Mezi stovkou nově objednaných elektrobusů bude také v pořadí tisící elektrobus z rodiny Urbino. Vůbec první elektrobus byl představen v roce 2011 na platformě malého modelu Urbino 8,9 LE. Dnes výrobce nabízí vozidla v délkových variantách 8,9 m (částečně nízkopodlažní; LE), 12 m, 15 m (částečně nízkopodlažní; LE), 18 m a 24 m (byť poslední jmenovaná verze prozatím nebyla představena). Zákazníky si vozidla Urbino electric našla u téměř sto dopravců z 18 zemí.
Milán by rád měl veřejnou dopravu již do roku 2030 bez naftových autobusů. To pochopitelně vyžaduje obrovské investice jak do nabíjecí infrastruktury, tak do vozového parku. Nyní objednané vozy mají být oproti čtyřicítce vozů ze základního kontraktu dovybaveny systémem Mobileye Shield +, který pomáhá řidiči s hlídáním objektů v tzv. mrtvých úhlech, anebo při nedodržení vzdálenosti od vozidla jedoucího před autobusem. Jeden z vozů bude navíc vybaven zkušebně kamerami coby náhradou zpětných zrcátek (systém MirrorEye).