350 elektrobusů, 14 tramvají a 10 trolejbusů. To by rád v dohledné době nakoupil Milán, jak minulý týden oznámila lokální média.
Za 14 tříčlánkových tramvají je město ochotno vynaložit 52 mil. EUR, neboli v přepočtu asi 1,3 mld. Kč. Za jeden trolejbus, zřejmě kloubový, plánuje utratit 0,8 mil. EUR, což je téměř 20 mil. Kč. A za jeden elektrobus, zřejmě sólo, 0,71 mil. EUR, neboli v přepočtu cca 17,5 mil. Kč, nicméně v případě elektrobusů se objevila zmínka „alespoň 350 vozidel“, takže výsledná cena za jeden vůz bude možná nižší. Každopádně v případě tramvají a trolejbusů se jedná o spíše vysoké částky. Peníze na nová vozidla dostane město z Národního plánu obnovy a odolnosti (Piano nazionale di ripresa e resilienza).
Město dále v souvislosti s výše zmíněným plánem, díky kterému má dostat celkem 480 mil. EUR na různá investiční opatření, převázně však dopravního rázu, uvedlo, že by rádo zkusilo na svých trolejbusových linkách č. 90 a 91 otestovat provoz trolejbusů s naváděcím systémem a dokonce i odzkoušet pohyb trolejbusů bez řidiče coby revoluční inovaci. S ohledem na to, jakým problémem bývá v Itálii realizace, zprovozňování a udržování nových trolejbusových tratí, lze však dané ambice do dalších měsíců a zřejmě i let přejít bez velkého vzrušení.