Menu

Minimální částka na opravu jihlavského trolejbusu 21 Tr se vybrala za jediný den

Trolejbus Škoda 21 Tr ev. č. 55 byl posledním vozem uvedeného typu, jenž vozil jihlavské cestující. (foto: Marek Juránek)
Trolejbus Škoda 21 Tr ev. č. 55 byl posledním vozem uvedeného typu, jenž vozil jihlavské cestující. (foto: Marek Juránek)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 08. 2024 15:35
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Včera jsme informovali o kampani pana Petra Příhody z Jihlavy, který zakoupil v kooperaci s Občanským sdružením Za záchranu historických trolejbusů a autobusů od brněnského DP trolejbus Škoda 21 Tr ev. č. 3061, jenž sloužil v letech 2002 až 2015 v Jihlavě pod ev. č. 55.

Majitel trolejbusu hodlá navrátit trolejbusu jeho jihlavský vzhled a do jeho opravy investovat nemalou část vlastních finančních prostředků, alokovaná částka ovšem nebyla ani tak na ty nejdůležitější úpravy dostatečná, a tak zvolil crowdfundingovou kampaň na Startatovči, jež mu měla dopomoci obstarat chybějící minimum ve výši 55 000 Kč. Samotná kampaň si vzala jako ústřední motiv přelakování vozidla do jeho někdejšího červeného kabátku (který sloužil prapůvodně jako podklad pro hned několik reklam), změna barev je však až poslední fází, která nastane po nezbytných repasích mechanické části.

Prostředky se díky podpoře fanoušků městské dopravy podařilo sehnat během 19 hodin od zahájení kampaně. Na potřebnou částku se složilo celkem 44 přispěvovatelů. „Chtěl bych moc poděkovat všem, kteří dosud přispěli Karkulce na červený kabátek. Částka 55 000 Kč je minimem, o němž jsme věděli, že nám bude scházet, celá oprava bude stát pochopitelně mnohem více. Vůbec jsem ale nečekal, že se minimální potřebnou sumu podaří vybrat v tak krátkém čase. Ještě jednou všem, kteří přispěli nebo teprve přispějí, děkuji. Už teď je jasné, že celý projekt má smysl. Bude se vlastně jednat o první původně jihlavský trolejbus, který se v plném provozním stavu vrátí do ulic města,“ uvedl Petr Příhoda.

Ačkoli se minimální potřebná suma již vybrala, péče o historická vozidla je finančně náročnou záležitostí, a tak mohou zájemci přispívat dál, a to ještě po dobu 29 dnů. Každá, i symbolická podpora, je významnou pomocí, a tak ačkoli máme z úspěchu kampaně i u nás v redakci velkou radost, doufáme, že se počítadlo nezastaví a nějaké koruny na záchranu „Karkulky“ se ještě přikutálejí. Jelikož je zřejmé, že mezi přispěvovateli byla (a snad ještě i bude) řada našich čtenářů, připojujeme se tímto k poděkování pana Příhody.

Podobné články