Už 13 let uběhlo od chvíle, kdy se v Minsku objevily poslední nové tramvaje, pokud tedy nepočítáme v součtu více než roční štaci putovní tramvaje Metelitsa od Stadleru, která v roce 2021 zakotvila v Charkově. Za těchto 13 let se už objevilo několik prohlášení z různých stran, kterými byli občané běloruského hlavního města ujišťováni o tom, že budou do města přicházet postupně další nové tramvaje, což se však nestalo. Před nedávnem se však objevila další zpráva, tentokrát informující o tom, že bude letos do Minsku dodáno 20 nových tramvají.
Všechny by měly být v sólo provedení a jejich zhotovitelem by měl být Belkommunmaš. Vývojově se má jednat o variantu typu 811, který loni začala sériově vyrábět s Belkommunmašem ruská skupina Sinara pro Samaru (ta obdržela v letech 2023 a 2024 celkem 12 vozů). Daný typ představuje 16,5 m dlouhý tramvajový vůz, který je plně nízkopodlažní, avšak všechny sedačky jsou na podestách. Kapacita jednoho vozu činí standardně 35 míst k sezení a 124 k stání. Belkommunmaš pro letošek slíbil i realizaci první tříčlánkové plně nízkopodlažní tramvaje. O plně nízkopodlažní článkové tramvaje měl Minsk v minulosti zájem opakovaně, avšak nikdy žádné objednal.