V noci 12. ledna 2025 doplul z Číny do ekvádorského přístavu Manta po více než měsíční cestě na norské lodi Don Pasquale první z 60 nových článkových parciálních trolejbusů pro Quito. Vykládka vozidla se realizovala v pozdních nočních hodinách, neboť loď už ráno vyplula z přístavu pryč.
Nové vozidlo nese označení ET01 a již brzy jej doplní dalších 59 trolejbusů. Ačkoli bylo v prosinci 2024 uváděno, že první vůz bude v Mantě už 9. nebo 10. ledna, před týdnem došlo ke změně a uvádělo se nově datum 11. 1. 2025. Nakonec ale loď zakotvila v Ekvádoru až 12. 1. po 10. hodině večerní. Dalších 59 vozidel mělo rovněž dojít dříve, a sice ještě v lednu 2025, avšak nyní jsou očekávána v polovině února. Jako dodavatel vozů bylo dnes uvedeno konsorcium firem ISF a Yutong (dosud se uváděl jen Yutong samostatně). O první jmenované nejsou žádné zmínky. Hodnota zakázky má být 35,3 mil. USD (tj. cca 14,5 mil. Kč/vůz včetně vybraných náhradních dílů a školení).
Minulý týden započalo šrotování 31 starých trolejbusů. Primátor Quita Pabel Muñoz dnes uvedl, že ze staré, 113členné flotily článkových trolejbusů zůstane v provozu jen 20 kusů a dalších 5 bude uchováno pro muzejní účely nebo plánovaný dětský koutek. Stejně tak uvedl, že se zvažuje nákup dalších 80 trolejbusů, s tím, že 20 by se připojilo k 60 již objednaným, aby mohl být trolejbusový provoz na místním BRT koridoru provozovaném od poloviny 90. let opět plně v režii trolejbusů, a dalších 60 trolejbusů by pak zamířilo na koridor zvaný Ecovía, který od počátku tohoto milénia, kdy byl zprovozněn, okupují pouze dieselové autobusy, ačkoli i na něm se krátce díky dieselagregátu krátce trolejbusy zkoušely.
Koridor Ecovía, sestávající ze dvou úseků, severního (otevřen v roce 2001) a jižního (otevřen v roce 2011), má na délku více než 9 km a není zatrolejovaný (viz plánek zde). V případě příchodu 60 nových trolejbusů by tedy muselo dojít k jeho částečně elektrifikaci, pokud by tedy nedocházelo k přejíždění trolejbusů mezi BRT koridorem a některého ze dvou úseků Ecovíe. Každopádně už samotný nákup dalších 80 trolejbusů by znamenal markantní rozvoj trolejbusové dopravy ve městě od doby, kdy byla v Quitu zavedena. Ještě před pár lety se přitom zvažovalo úplné uzavření quitské trolejbusové dopravy anebo její minimální obnova.