Menu

Mnichov testuje CapaCity od Mercedesu

CapaCity v mnichovském provedení. (foto: MVG)
CapaCity v mnichovském provedení. (foto: MVG)
Stáhnout PDF
Autobusy
06. 10. 2020 19:01
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Mnichovský dopravní podnik MVG testuje podruhé během tří let autobus Mercedes-Benz CapaCity. Zatímco v roce 2017 byl autobus zkoušen jen krátkou dobu (přesněji od 18. do 28. 7. 2017) a šlo o delší verzi CapaCity L, nyní se má vůz (ve výchozím provedení CapaCity) ohřát v metropoli Bavorska dále. I proto je vyhotoven v barevném řešení odpovídajícím mnichovským autobusům a požadavkům dopravce je uzpůsoben i interiér.

Nasazení autobusu Mercedes-Benz CapaCity o délce 19,7 m má přímou souvislosti se záměrem města elektrifikovat autobusovou síť MHD pomocí elektrobusů. Ty by chtěl dopravce nasadit i na nejvytíženější linky ve městě, na kterých jsou od roku 2013 provozovány na naše poměry netradiční soupravy autobusů Solaris Urbino 12 s přívěsy Göppel Go4City. Tyto soupravy o délce bezmála 24 m pojmou až 130 pasažérů a v provozu se výborně osvědčily coby kapacitní dopravní prostředek. Jejich budoucnost je ale nejistá. Výrobce přívěsů Göppel, jehož historie sahala až do roku 1923, totiž skončil v roce 2014 v insolvenci a výrobu osobních přívěsů dnes v rámci Evropy zajišťuje jen švýcarský HESS. Cena přívěsů přitom s ohledem na rostoucí požadavky na výbavu a bezpečnost odpovídá zhruba hodnotě 12m autobusu.

Mnichov přemýšlí o autobusech v provedení CapaCity coby náhradě autobusů s přívěsy. Rád by je měl ale ve verzi elektrobusu. (foto: MVG)

Navíc dopravce MVG by rád zajišťoval provoz svých „autobusových vlaků“ na elektřinu, to ale dnes nelze splnit, přičemž podle MVG není naděje, že by se to mělo v dohledné době změnit. Hledá tak náhradní řešení, jak by bylo možné do budoucna provoz souprava ve složení autobus + vlek nahradit. Určitou naději spatřuje MVG ve čtyřnápravových vozech CapaCity. Ty se vyrábějí ve dvou délkových variantách, a sice 19,7 m (CapaCity) a 21 m (CapaCity L). Mnichov testuje nyní vůz v kratší délkové modifikaci, který by měl údajně pojmout až 115 cestujících. MVG věří, že pokud by se CapaCity objevilo i ve verzi elektrobusu, mohl by se stát takový autobus zajímavou alternativou k autobusovým soupravám. Mimoto by se CapaCity mohlo eventuálně objevit také na dalších linkách, kde jsou na hranicích svých možností standardní článkové vozy.  

Testovací vůz byl do provozu zařazen v pondělí 5. 10. 2020 a nese mnichovské ev. č. 5701. Jak dlouho bude autobus v Mnichově v provozu, nebylo dopravcem upřesněno. Hovoří se jen o „dlouhodobém testovacím provozu“.

Podobné články