Mnichovský dopravní podnik MVG testuje podruhé během tří let autobus Mercedes-Benz CapaCity. Zatímco v roce 2017 byl autobus zkoušen jen krátkou dobu (přesněji od 18. do 28. 7. 2017) a šlo o delší verzi CapaCity L, nyní se má vůz (ve výchozím provedení CapaCity) ohřát v metropoli Bavorska dále. I proto je vyhotoven v barevném řešení odpovídajícím mnichovským autobusům a požadavkům dopravce je uzpůsoben i interiér.
Nasazení autobusu Mercedes-Benz CapaCity o délce 19,7 m má přímou souvislosti se záměrem města elektrifikovat autobusovou síť MHD pomocí elektrobusů. Ty by chtěl dopravce nasadit i na nejvytíženější linky ve městě, na kterých jsou od roku 2013 provozovány na naše poměry netradiční soupravy autobusů Solaris Urbino 12 s přívěsy Göppel Go4City. Tyto soupravy o délce bezmála 24 m pojmou až 130 pasažérů a v provozu se výborně osvědčily coby kapacitní dopravní prostředek. Jejich budoucnost je ale nejistá. Výrobce přívěsů Göppel, jehož historie sahala až do roku 1923, totiž skončil v roce 2014 v insolvenci a výrobu osobních přívěsů dnes v rámci Evropy zajišťuje jen švýcarský HESS. Cena přívěsů přitom s ohledem na rostoucí požadavky na výbavu a bezpečnost odpovídá zhruba hodnotě 12m autobusu.
Navíc dopravce MVG by rád zajišťoval provoz svých „autobusových vlaků“ na elektřinu, to ale dnes nelze splnit, přičemž podle MVG není naděje, že by se to mělo v dohledné době změnit. Hledá tak náhradní řešení, jak by bylo možné do budoucna provoz souprava ve složení autobus + vlek nahradit. Určitou naději spatřuje MVG ve čtyřnápravových vozech CapaCity. Ty se vyrábějí ve dvou délkových variantách, a sice 19,7 m (CapaCity) a 21 m (CapaCity L). Mnichov testuje nyní vůz v kratší délkové modifikaci, který by měl údajně pojmout až 115 cestujících. MVG věří, že pokud by se CapaCity objevilo i ve verzi elektrobusu, mohl by se stát takový autobus zajímavou alternativou k autobusovým soupravám. Mimoto by se CapaCity mohlo eventuálně objevit také na dalších linkách, kde jsou na hranicích svých možností standardní článkové vozy.
Testovací vůz byl do provozu zařazen v pondělí 5. 10. 2020 a nese mnichovské ev. č. 5701. Jak dlouho bude autobus v Mnichově v provozu, nebylo dopravcem upřesněno. Hovoří se jen o „dlouhodobém testovacím provozu“.