V loňském roce dojezdily po pouhých devíti letech provozu v metropoli Ruské federace tramvaje s obchodním jménem PESA Fokstrot (v ruském typovém značení 71-414), které si provozovatel Mosgortrans pořídil v letech 2014 až 2016. Tramvaje, jež byly postupně odstavovány s poukazem na nedostatek náhradních dílů po vyhlášení válečných sankcí, nalezly nového vlastníka, a to ve městě Ufa.
Připomeňme, že PESA uzavřela dohodu o výrobě tramvají s místním závodem Uralvagonzavod (UVZ) v létě 2013. Na jejím základě mělo být původně dodáno do Moskvy 120 tramvají, přičemž Uralvagonzavod sehrával roli pouhého zprostředkovatele obchodu a papírového finalisty kontraktu, neboť přímo v Rusku žádná výroba neprobíhala. Tříčlánkové tramvaje o délce 26,255 m začaly být do Moskvy dodávány od března 2014, projekt ale právě v té době tvrdě narazil, protože Rusko anektovalo se svými „zelenými mužíčky“ území sousední Ukrajiny (poloostrov Krym) a přitáhlo k sobě i dva východní regiony Ukrajiny. Z avizovaných 120 tramvají bylo do Moskvy dodáno jen 60 kusů, na které až v roce 2016, po posílení rublu, bylo dohodnuto navázat dodávkou alespoň dalších deseti vozů. Pak ale Mosgortrans z kontraktu definitivně vycouval. Již rozpracované zbylé vozy se nakonec podařilo Pese udat (poněkud paradoxně) na Ukrajině, kde si početnou flotilu objednal Kyjev.
Moskva sice tramvaje do provozu všechny uvedla, nebyla ale schopná financovat dodávky náhradních dílů, a tak již od roku 2017 začala některé z vozů kanibalizovat. V březnu 2019 bylo 12 tramvají rozebráno natolik, že se s jejich opětovným uvedením do provozu už vůbec nepočítalo, další zhruba 20 vozů byla odstavena kvůli závadám. Na přelomu listopadu a prosince 2023 bylo v provozu už jen 23 z dříve dodaných sedmdesáti tramvají, načež od 4. 12. 2023 došlo i k jejich odstavení. Moskva následně vozidla nabídla dalším ruským provozovatelům.
Podle ruských médií mělo být zájemců o pořízení moskevských vozidel navzdory výše popsaným problémům hned několik, ostatně nabídka Moskvy byla lákavá, protože Mosgortrans oznámil, že vozidla rozdá zadarmo. Již na jaře bylo prozrazeno, že 30 vozů získá právě Ufa, nakonec ale do tohoto města zamíří prakticky všechny moskevské Fokstroty, konkrétně 69 vozů. Dodávka tedy bude obsahovat i tramvaje, jež byly dlouhodobě rozebírané či odstavené. První transport má zahrnovat 20 vozidel, z nichž první vůz již Moskvu opustil. Všech dvacet Fokstrotů by mělo být na místě do 1. 10. 2024. K zařazování do provozu s pasažéry má docházet průběžně – vypravení prvního z vozů (na ufskou linku číslo 5, jež jako jediná umožní provoz nízkopodlažních vozů) se plánuje již v srpnu. Ufa musí ze svých prostředků hradit přepravu vozidel, přičemž celkové náklady za převoz všech 69 vozů byly vyčísleny na 24,4 mil. rublů (cca 6,58 mil. Kč; tj. 95 480 Kč za transport jednoho vozu).
V Ufě je dnes provozováno sedm tramvajových linek na dvou separátních sítích. K dispozici má dopravce okolo 100 tramvají, z nichž však řada je dlouhodobě nepojízdná. Vozový park je zastaralý a všechna vozidla odpovídají sólo provedení. S ohledem na podmínky místní údržby tramvají i jejich tratí a nezkušenosti s provozem moderních nízkopodlažních článkových vozů panují pochybnosti o tom, nakolik bude Ufa opravdu schopná tramvaje, pro něž je obtížné sehnat náhradní díly, udržovat.