Práce na nové trolejbusové trati v trase autobusové linky č. 140 se rozbíhají. Dne 10. ledna 2022 několika kladívky slavnostně poklepaný kámen (přesněji řečeno dva kameny) zmizel a všímaví jedinci už mohou registrovat více viditelných změn.
Naši prohlídku začínáme na Palmovce. Až do křížení ulic Čuprova a Prosecká ovšem není pro oko zřejmá žádná změna, a tak další snímky ukazují situaci teprve od této křižovatky, a to až za zastávku Prosecká.
Už loni byla rekonstruována část ulice Prosecké, přičemž se v blízkosti křižovatky ulic Čuprova a Prosecká podařilo odstranit provizorní prvky a zařízení zřízené pro potřeby zkušebního provozu, takže nyní začíná trolejbusová trať až v zastávce Kundratka, zato už však působí jako plnohodnotná dokončená stavba. Už v loňském roce se v rámci jiné investiční akce pracovalo na vztyčení několika stožárů ve vybraných zastávkách podél letňanského sídliště (Fryčovická, Tupolevova, Dobratická) a nyní už došlo k výkopu několika jam tamtéž pro další sloupy a dále se přistoupilo k vykolíkování pozic některých stožárů v mezizastávkových úsecích. Tento týden začali stavbaři budovat jámy pro stožáry v oblasti konečné stanice metra Letňany (viz plánek zde).
Další galerie není ničím zajímavá. Úsek od křížení ulic Vysočanská x Prosecká až po stanici metra Letňany byl totiž navržen bez trolejí. Tak snad někdy v budoucnu…
Připomeňme, že trolejbusy budou muset při cestě z Palmovky do Miškovic nuceny opakovaně stahovat sběrače (více zde). Do deseti měsíců má být stavba hotová. Na trase se objeví kloubové trolejbusy od společnosti SOR.
Zastávka Letňany a dnešní budování jam. Tuto mimořádnou událost si nemohla nechat ujít ani ex-ostravská Karosa B952E (u DPO pod ev. č. 6561).
Další galerie zachycuje úsek z Letňan ke křížení ulic Tupolevova x Strakova. Galerie níže navazuje úsekem od tohoto křížení (tj. nedaleko zastávky Fryčovická) až po zastávku Obchodní centrum Čakovice. Mezi stanicí metra Letňany a obchodním centrem budou trolejbusy jezdit plně pod trolejovým vedením. Známky dřívější nebo nové pracovní aktivity jsou zřejmé mezi zastávkami Dobratická a Fryčovická (sloupy v zastávkách, jámy v zastávkách či u nich, kolíky v zemi aj.). Mezi Letňany a zastávkou Dobratická, a mezi zastávkou Fryčovická a čakovickým obchodním centrem se dosud stavební aktivita nerozběhla.
Poslední galerie nás zavede do nitra Čakovic. Prohlídku jsme po cca 10 km ukončili před zastávkou Oderská (poslední snímek je zpětným pohledem k zastávce Ke Stadionu), necelé 2 km před konečnou Miškovice. Trolejbusy budou jezdit přes celé Čakovice až do Miškovic bez trolejí. Ve Vojáčkově ulici (za ulicí Oderská; není na snímcích níže) bude zřízena krátká dobíjecí stopa.
Foto: autor