V sobotu 29. října 2022 v 5 hodin ráno začal pravidelný provoz s cestujícími na nadzemním koridoru v hlavním městě Spojených států mexických. Připomeňme, že nadzemní koridor byl za velkých ceremonií a slavnostních jízd otevřen už 11. září 2022, ačkoli na něm tou dobou ještě pracovaly desítky dělníků a téměř nikde nevisely troleje. Ani po uplynutí více než 1,5 měsíce ovšem nejsou dráty všude, jmenovitě chybí dodělat krátký úsek před západní konečnou Constitución de 1917 a také sjezd v oblasti aktuální druhé koncové zastávky – UACM (nově je tato zastávka nazvána jako Acahualtepec), proto musí ještě trolejbusy část 7,4 km dlouhé trasy obsluhovat s pomocí baterií. Jedna z nácestných zastávek, Tulipán, se navíc ještě dodělává, a je tedy pro provoz uzavřená. Stejně tak chybí dostavět pár set metrů koridoru na jeho východním konci, aby se trolejbusy dostaly ze zastávky Acahualtepec ke konečné metra Santa Martha.
Nová linka č. 10, označovaná také jako „Trole Elevado“ či „Trolebús Elevado“, je v provozu každý den do půlnoci, přičemž dle místních médií má v pracovní dny jezdit od pěti ráno, v sobotu od šesti ráno a o víkendech a svátcích od sedmi ráno. Web městského dopravce ovšem uvádí časy 5:00 až 0:00 po celý týden. V sobotu byly jízdy zdarma, od neděle se za jednu jízdu platí 7 peso (cca 9 Kč). Integrace s jinými druhy městské dopravy je ještě nedokonalá a měla by být dokončena v příštím roce.
První den byl zahájen s 26 trolejbusy, přičemž postupem času mají být do provozu přidána ještě čtyři další vozidla. Zprávy z období zářijové inaugurace hovořily o tom, že v provozu bude právě 26 trolejbusů, z toho 9 městských kloubových značky Yutong a 17 sólo vozů typu Zhongtong LCK6126E privátní společnosti IXTAPALLI RUTA 14 S.A. DE C.V. účelově založené dvěma společnostmi vlastnícimi většinu mikrobusů, které dříve zajišťovaly v trase nadzemního koridoru dopravní obsluhu. Některé zdroje ovšem uvádějí, že má být Zhongtongů jen 14.
Zhongtongy měly být pořízeny z prostředků vytěžených šrotací starých mikrobusů, které v dané trase jezdily. Jelikož šrotace teprve bude probíhat, dostávali majitelé mikrobusů šrotovné s předstihem. Dle projevu Andrése Lajouse, náměstka pro mobilitu CDMX, nyní čeká na šrotaci ve dvou odstavených areálech 250 mikrobusů. Šrotovné mělo být vypláceno ve dvou výších. V případě mikrobusů, které měly být nahrazeny trolejbusy, bylo za každé vozidlo vyplaceno 250 tisíc MXN (cca 314 tisíc Kč). To se týkalo 224 případů. Majitelé zbývajících 26 mikrobusů se rozhodli z trasy zcela stáhnout, a tak jim bylo vyplaceno 300 tisíc MXN (cca 382 tisíc Kč) za každé vozidlo. Pokud budeme počítat, pak bylo možné šrotací 224 mikrobusů vytěžit něco málo přes 70 mil. Kč, za které se 14 Zhongtongů mělo koupit. To by odpovídalo jednotkové ceně 5 mil. Kč za trolejbus. Nicméně takovéto počítání stejně nemá valný smysl, protože trolejbusy musely být objednány ještě před šrotací mikrobusů, které v dané trase jezdily až do počátku podzimu, a dá se tedy očekávat, že koupi řešilo primárně město a nikoli privátní dopravci nově sdružení ve výše uvedené privátní společnosti. Podle jednoho zdroje se navíc mělo stáhnout z dané trasy jen 112 mikrobusů, na což mělo být vyděleno 108,5 mil. MXN. Je tedy zřejmé, že informace publikované radnicí i mexickými médii nejsou zcela spolehlivé (už dříve se v souvislosti se stavbou koridoru objevovaly protichůdné informace, přičemž lze díky videím doložit, že k tomu přispívali i samotní představitelé radnice hlavního města).
Dodejme ještě, že pokračuje dodávka 100 nových sólo Yutongů. Před pár hodinami dorazily do vozovny v Ciudad de México další desítky vozidel. Dodávky by měly co nevidět skončit.