Menu

Nadzemní trolejbusový koridor v Ciudad de México nabral zpoždění, primátorka potvrdila záměr stavět meziměstskou trolejbusovou trať

Koridor na počátku července 2021. (autor: José Alberto)
Koridor na počátku července 2021. (autor: José Alberto)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
21. 07. 2021 20:08
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Otevření nového trolejbusového koridoru v hlavním městě Spojených států mexických se opět odsunulo. Ačkoli radnice města původně slibovala, že se cca 8km nadzemní trolejbusové těleso pro komerční provoz otevře už na počátku roku 2021, ze svého ambiciózního záměru musela zakrátko ustoupit. Avšak ani posunutý termín startu komerčního provozu na počátek tohoto léta (navíc už bez koncového úseku, který se měl otevírat až příští rok) se nepodařilo dodržet. Na počátku července 2021 pak primátorka hlavního města, Claudia Sheinbaum, oznámila, že se začne jezdit v srpnu 2021, avšak při pohledu na aktuální staveniště se jeví jako reálné nejdříve září. 

Nadzemní těleso pro trolejbusy se jednoduše nedaří stavět tak rychle, jak si místní politici předsevzali, ostatně se naplno začalo stavět o něco později, než bylo oznámeno. Po letošní tragické nehodě na nadzemním úseky linky metra 12 navíc zavládla mezi některými obyvateli města panika, aby se jednou podobné nehody nedočkali i při jízdě trolejbusem po nadzemním koridoru. Město sice provádělo detailní sodnáže povrchu a podloží ještě před stavbou nadzemního trolejbusového tělesa, nicméně po nehodě na lince metra nařídilo kontrolu všech podobných staveb, ať už hotových, tak stavěných. Kromě toho sami vrcholní činitelé města provádějí na stavbě trolejbusového BRT koridoru opakované prohlídky.

Ještě jeden pohled. (autor: José Alberto)

Hlavní město zatím stále neoznámilo další nákupy trolejbusů, primátorka hlavního mexického města zato včera uvedla, že probíhají jednání o meziměstské trolejbusové trati do sousedního města Chalco, která by byla faktickým prodloužením linky metra A končící na jihovýchodě Ciudad de México. Z jejího projevu přitom bylo zřejmé, že meziměstská trolejbusová trať, o které se poprvé psalo v mexických médiích na jaře 2021, je téměř hotovou věcí. Primátorka k tomu totiž řekla: „Jedná se o prodloužení linky A, ale s trolejbusy, tak jak teď číníme v případě nadzemního trolejbusu nad linkou 8“ (myslela tím navázání na linku metra 8 ve směru na východ města; pozn. redakce). „Tato investice, která se bude dít, je trojstranná.“ V praxi to znamená, že financování meziměstské trati od konečné linky A do města Chalco by měla zajistit jednak kasa hlavního města, jednak federální vláda a jednak vláda státu México (Spojené státy mexické se dělí na 31 států a hlavní město; pozn. redakce), na jehož území město Chalco leží. Přesná podoba trati do Chalca je však ještě předmětem studií a má být oznámena později. O druhé trati, která se studuje ve směru do státu México, se primátorka včera nezmínila. 

Podobné články