Rámcovou smlouvu na dodávku až 80 trolejbusů podepsaly dopravní podniky v Salzburgu a Innsbrucku (Innsbrucker Verkehrsbetrieb und Stubaitalbahn GmbH a Salzburg AG) se švýcarským výrobcem Carrosserie HESS AG. Z uvedeného počtu si až 60 vozů může v nadcházejících letech objednat Salzburg, dalších až 20 je určeno pro Innsbruck, který přitom trolejbusovou síť momentálně nemá.
O účast ve výběrovém řízení na dodávku trolejbusů měli projevit zájem tři účastníci – Solaris Bus & Coach, zmíněný HESS a belgický Van Hool. Nejlepší nabídku měl podle prozatím nepotvrzených informací podat Van Hool, jenž ale na jaře 2024 vyhlásil bankrot. Jelikož Solaris měl být ze soutěže vyloučen, zůstal už jen jeden subjekt, jemuž bylo možné zakázku přiklepnout – Carrosserie HESS AG. Ten není pro Salzburg neznámým dodavatelem, protože uspěl už v předešlé soutěži (v roce 2018) na dodávku až 50 vozů, z nichž ty poslední budou do Mozartova rodiště předány do února příštího roku. Následně mohou navázat objednávky z aktuálně uzavřené rámcové smlouvy. Předmětem zakázky mají být trolejbusy HESS lighTram® 19 DC, smlouva má však umožňovat i nákup 24m vozů, o kterých Salzburg více než deset let hovoří.
Innsbruck využil možnosti připojit se k salzburské objednávce s cílem docílit snížení nákladů na průběh tendru i ceny samotných vozidel. Tato praxe je v německy mluvících zemích celkem běžná, reálné přínosy jsou ale poněkud diskutabilní, protože různí dopravci nezřídka mají diametrálně odlišné požadavky, takže unifikace objednaných vozidel bývá jen částečná.
Metropole Tyrolska provozovala trolejbusy v historii dvakrát – poprvé v letech 1944 až 1976, podruhé v letech 1988 až 2007. Druhé zrušení úzce souviselo s plánem na rozvoj tramvajové sítě, která byla naplánována do oblastí, jež byly dosud obsluhovány právě trolejbusy a kde mělo město zájem kapacitu výrazně navýšit. K výstavbě nových tramvajových tratí ve městě skutečně došlo, přesto se začaly objevovat úvahy o tom, zda by se trolejbusy do města neměly vrátit, a to v jejich moderní formě s trakčními bateriemi. Například někdejší trasa trolejbusové linky R (dnes autobusové) totiž byla tramvajemi nahrazena jen částečně a dodnes na ní v krátkém intervalu jezdí článkové autobusy. V roce 2022 si Innsbruck ze Salzburgu dokonce jeden trolejbus z produkce HESSu zapůjčil, zkoušky ale probíhaly jen v režimu na baterie, protože veškeré trolejové vedení již bylo postupně sneseno.
Innsbruck předpokládá, že by se parciální trolejbusy mohly objevovat na nejvytíženějších linkách ve městě, které mají dlouhý kilometrický proběh, přičemž by bylo možné využívat synergie s vybudovanou napájecí infrastrukturou tramvají.
Vzhledem k tomu, že nyní podepsaný kontrakt s HESSem je rámcový, nemusí Innsbruck pochopitelně objednat vůbec žádné trolejbusy, ostatně s budováním infrastruktury ještě ani nezačal. V srpnu 2024 radní pro mobilitu města Innsbruck Janine Bex uvedla, že ještě není jisté, která technologie bude v rámci přechodu na elektromobilitu upřednostněna s tím, že nejpravděpodobnější se jeví mix elektrobusů s nočním nabíjením a parciálních trolejbusů.