Menu

Návrat trolejbusů na hlavní minskou třídu po 19 letech

Trolejbusy opět na hlavní třídě. (foto: Vitalij Petrovič/auto.onliner.by)
Trolejbusy opět na hlavní třídě. (foto: Vitalij Petrovič/auto.onliner.by)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 06. 2022 20:33
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Na prospekt Nezavisimosti, hlavní minskou třídu procházející centrem hlavního běloruského města od severovýchodu k jihozápadu, se po dlouhých 19 letech vrátily trolejbusy. Stalo se tak poté, co od 1. června t. r. byla prodloužena trolejbusová linka č. 22 operující do onoho data jen v severovýchodním sektoru města. Na rozdíl od dob minulých nad prospektem Nezavisimosti chybí dráty, a tak je nyní využíváno parciálních trolejbusů, které po projetí této třídy míří směrem na jih města, kde má linka č. 22 novou konečnou.

Bez drátů je velká třída poněkud pustá, nicméně parciální trolejbusy si cestu prorazí i tak. (foto: Vitalij Petrovič/auto.onliner.by)

Prospekt Nezavisimosti měří více než 10 kilometrů a táhne se od severovýchodního okraje Minsku až k jihozápadnímu okraji centra města. Po velké demontáži trolejí ve středových částech Minsku na počátku tohoto století musely trolejbusy třídu opustit, výjimku představoval jen nevelký úsek na severovýchodě města a několika málo tratí, které třídu křížily. Každopádně většinu délky třídy začaly obsluhovat výhradně autobusy. To se posléze neukázalo jako dobré řešení, neboť provoz autobusů byl na třídě častý a jejich hlučnost vyšší. Není tedy divu, že když se před několika lety v Minsku objevily první elektrobusy, putovaly právě sem. Nyní se však město rozhodlo dát šanci opět trolejbusům, byť už bez drátů. 

Příchod parciálních trolejbusů na velkou část prospektu Nezavisimosti ovšem znamená nejen částečnou nápravu chyby z minulosti, ale i menší obrat ve vývoji: spolu s prodloužením linky č. 22 totiž bylo rozhodnuto o zrušení autobusových linek 38 a 123. Pokud jde o nákupy nových trolejbusů, Minsk letos nekoupil zatím ani jediné nové vozidlo. Je tedy jisté, že se nepodaří naplnit ambiciózní plán na 810 nových vozů do roku 2022 ohlášený roku 2019, protože dosud město nakoupilo jen 220 trolejbusů. I tak je minský trolejbusový park poměrně mladý. 

Podobné články