Ruské město Joškar-Ola, hlavní město Marijska (republika na východě evropské části Ruska, leží západně od Tatarstánu), vypsalo na počátku července 2021 tendr na 10 plně nízkopodlažních sólo vozů vybavených celosalónní klimatizací. Vozy budou pořizovány na leasing. Hodnota tohoto tendru činí 238 151 014 rublů (cca 6,9 mil. Kč/vůz), všechny vozy mají být dodány do září 2021. Příjem nabídek probíhá do 23. července 2021. V Joškar-Ole mají momentálně 146 trolejbusů, okolo 30 jich je ale neschopných provozu. Většina joškar-olského parku je z 80. a 90. let 20. století, jedná se tedy co do počtu takto starých trolejbusů o nejhorší ruský trolejbusový provoz. Nejstarší kusy, momentálně neprovozní, pocházejí dokonce z druhé poloviny 70. let. Město nedávno získalo 10 ojetin z Moskvy, čímž aspoň kosmeticky snížilo vysoké průměrné stáří svého parku. Poslední nákupy nových vozidel se v Joškar-Ole odehrály v letech 2014 a 2015, jelikož ale byly dodány jen jednotky vozidel, průměrné stáří se tehdy pohnulo rovněž nepatrně.
Novokuzněck ležící v Kemerovské oblasti (západní Sibiř) vypsal 6. července výběrové řízení na 19 nových trolejbusů v odhadované hodnotě 481 750 000 RUB, což je v přepočtu asi 7,4 mil. Kč za jedno vozidlo. Vozy budou financovány primárně z federálního programu Ekologie, z kapitoly „Čistý vzduch“, zbytek peněz musí dodat Kemerovská oblast. Trolejbusový park Novokuzněcku není na ruské poměry nadprůměrně starý, většina vozů z aktuální 48členné flotily totiž pochází z první dekády tohoto století. Jedná se ovšem zpravidla o různé typy ZiU staré koncepce vyráběné Trolzou, případně Optimy. Město nicméně ještě uchovová v provozu i trolejbusy z 90. let a v jednom případě i z roku 1987. Poslední nákupy nových vozů se odehrály v roce 2018, kdy do města přišly dvě parciální Trolzy Megapolis, a v roce 2019, kdy se pořizovaly dva bateriové Gorožaniny UTTZ-6241-10-02. Novokuzněck se do konce roku dočká také 20 nových tramvají (budeme informovat později).
Dnes, 12. 7. 2021, vypsala tendr na 15 nových trolejbusů i zabajkalská Čita. Toto město, jak už jsme opakovaně psali, provozuje ve své MHD pouze trolejbusy a do nových trolejbusů se rozhodlo investovat i přes nedávný příchod 30 ojetých Megapolisů z Moskvy zprovozňovaných ve svém původním působišti v letech 2012 a 2013. 15 nových sólo trolejbusů umožní spolu s dokončením procesu adaptace a zprovozňování všech ojetých Megapolisů vyřadit téměř dvě desítky posledních vozů z 90. let v čitském parku a zřejmě i několik dalších už technicky nevyhovujících vozů mlašího data. Počet vozidel zůstane nad laťkou 100 vozidel (momentálně má Čita 107 vozů, v provozu jen 89), jejich průměrné stáří spadne k hranici deseti let z dnešních cca 15 let. Tendr má odhadovanou hodnotu 346 800 000 rublů (cca 6,7 mil. Kč/kus). Vozy budou rovněž financovány primárně z federálního programu Ekologie, z kapitoly „Čistý vzduch“, zbytek peněz přisype Zabajkalský kraj. Lhůta pro podání nabídek vyprší už 21. 7. 2021, všechny vozy pak musí být v cíli už na podzim 2021.
Rubcovsk ležící v Altajském kraji na Západní Sibiři cca 40 km od hranice s Kazachstánem a mající zhruba 140 tisíc obyvatel nakupuje trolejbusy letos už podruhé, avšak stejně jako v prvním případě si i v tomto druhém pořizuje jen jeden vůz. Ten dodaný na jaře 2021 přišel od Belkommunmaše a byl typu AKSM-321. Město provozuje už dvě desítky let jenom dvě dlouhé trolejbusové linky č. 1 a 2 na severojižně orientované síti (další linky označené jako 3 a 1k zanikly do roku 2001), která se od roku 1973 jenom rozvíjela a až na nepatrné výjimky nikdy nekrátila. Město se v 80. let pokoušelo postavit ještě jednu trať směrem na západ, kde se očekávala nová výstavba, nicméně z tohoto plánu zůstalo od roku 1991 jen krátké torzo trati, které je viditelné dodnes. V parku místního DP je nyní 50 trolejbusů, v tomto století se podařilo pořídit jen okolo 20 vozů, a tak jsou v parku nadále k vidění vozy z 90., ale i 80. let minulého století. Odhadovaná cena právě poptávaného vozu činí 16 453 333 RUB, což je v přepočtu zhruba 4,8 mil. Kč. Nabídky jsou přijímány od 21. června do 16. července 2021.
Zázrak se odehraje ve Vologdě, kde se tamní radnice rozhodla trolejbusový provoz vzkřísit nákupem nových vozů. Dne 5. července 2021 byl vypsán tendr na 3 nové vozy, v příštím roce se však plánuje příchod dalších 32 vozů. Aktuální tendr má odhadovanou hodnotu 87 918 518 RUB (cca 8,5 mil. Kč/vůz) a podání nabídek musí proběhnout nejpozději 16. července 2021. Vozy budou dodány už do konce léta, a to na leasing přes GTLK. Vologda v poslední dekádě viděla prudký pád své trolejbusové sítě, když se existující trolejbusové linky postupně likvidovaly, infrastruktura chátrala a městský DP se topil ve finančních problémech. V roce 2020 dokonce trolejbusová doprava ve městě na nějakou dobu nefungovala. Dnes je v provozu jen jedna linka a k dispozici je 21 vozů, z toho nedávno příchozích 9 ex-moskevských typu ZiU-682GM1. Vologda, navzdory přítomnosti trolejbusového výrobce Trans-Al’fa, nebyla schopna v poslední dekádě koupit ani jeden nový trolejbus a těch nejmladších z roku 2011 od tohoto výrobce se zbavila předáním do Rybinsku ležícím v nedaleké Jaroslavské oblasti (některých už jen pár měsíců poté, co je obdržela, dalších v roce 2015). Od podzimu 2021 by se však mohl obnovit provoz na některých nyní nevyužívaných tratích.
V Ivanově poptávají 8 vozů na leasing, jak už jsme psali, tendr v očekávané hodnotě 131 807 580 RUB (v přepočtu jen cca 4,5 mil. Kč/vůz) vypsaný na počátku června 2021 poběží na ruské poměry netradičně dlouho: až do konce léta. Těchto 8 vozů se přidá k 31 nedávno dodaným Admiralům.