Německý Freiburg (im Breisgau) ležící ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko nedaleko švýcarských hranic rozšíří svou flotilu elektrobusů. Město, jež je známé jako německá metropole cyklistické dopravy, si objednalo 15 elektrobusů z produkce polského Solarisu, které doplní dva elektrobusy Urbino 12 electric, které byly do města dodány již dříve.
Z patnáctky elektrobusů má být 10 článkových (Urbino 18 electric) a 5 v sólo verzi (Urbino 12 electric). V obou případech se počítá s využitím baterií Solaris High Power, tedy článků LTO určených pro rychlonabíjení. Z tohoto důvodu budou mít článkové vozy baterie s kapacitou elektrické energie pouze 180 kWh, zatímco u sólo vozů půjde jen o 150 kWh. Nabíjení bude realizováno prostřednictvím speciálního pantografu na střeše každého vozidla. Obě verze budou vybaveny jednou hnací nápravou, přičemž využívány budou nápravy s elektromotory v nábojích kol (s výkonem 2x 125 kW). Sólo vůz má pojmout v konfiguraci pro Freiburg im Breisgau 34 sedících cestujících, kloubový 46 sedících. Celkovou kapacitu výrobce ve své tiskové zprávě neuvádí.
Výbava bude odpovídat současným standardům, a bude tedy zahrnovat například klimatizaci salónu cestujících, nebo USB porty pro nabíjení přenosných mobilních zařízení. Místo zpětných zrcátek mají být použity kamery, z nichž se bude obraz přenášet na monitory na stanovišti řidiče.
Ve Freiburgu mají zkušenosti s elektrobusy od letošního února, kdy byl zahájen provoz dvou dodaných Urbin 12 electric na lince č. 27 (od 7. 2. 2020). K nabíjení je prozatím využíváno jediné nabíjecí místo u tramvajové zastávky Europaplatz. Pro 15 nových vozů budou muset být vybudována další nabíjecí místa. Předpokládá se, že se podaří nasadit elektrobusy na takové linky, kde bude možné nahradit dieselové autobusy v poměru 1:1. Nákup vozů je štědře podpořen spolkovým ministerstvem pro životní prostředí, ochranu životního prostředí, výstavbu a jadernou bezpečnost (BMU). To do projektu nasype 6,3 mil. €, tedy zhruba 170 mil. Kč.