Menu

Německý Freiburg pořídí 15 elektrobusů Solaris

Jeden ze dvou elektrobusů Urbino 12 electric, které ve Freiburgu jezdí od letošního února. Snímek pochází ze zastávky Europaplatz, kde bylo vybudováno prozatím jediné rychlonabíjecí místo. (foto: Libor Hinčica)
Jeden ze dvou elektrobusů Urbino 12 electric, které ve Freiburgu jezdí od letošního února. Snímek pochází ze zastávky Europaplatz, kde bylo vybudováno prozatím jediné rychlonabíjecí místo. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
27. 09. 2020 16:40
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Německý Freiburg (im Breisgau) ležící ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko nedaleko švýcarských hranic rozšíří svou flotilu elektrobusů. Město, jež je známé jako německá metropole cyklistické dopravy, si objednalo 15 elektrobusů z produkce polského Solarisu, které doplní dva elektrobusy Urbino 12 electric, které byly do města dodány již dříve.

Z patnáctky elektrobusů má být 10 článkových (Urbino 18 electric) a 5 v sólo verzi (Urbino 12 electric). V obou případech se počítá s využitím baterií Solaris High Power, tedy článků LTO určených pro rychlonabíjení. Z tohoto důvodu budou mít článkové vozy baterie s kapacitou elektrické energie pouze 180 kWh, zatímco u sólo vozů půjde jen o 150 kWh. Nabíjení bude realizováno prostřednictvím speciálního pantografu na střeše každého vozidla. Obě verze budou vybaveny jednou hnací nápravou, přičemž využívány budou nápravy s elektromotory v nábojích kol (s výkonem 2x 125 kW). Sólo vůz má pojmout v konfiguraci pro Freiburg im Breisgau 34 sedících cestujících, kloubový 46 sedících. Celkovou kapacitu výrobce ve své tiskové zprávě neuvádí.

Výbava bude odpovídat současným standardům, a bude tedy zahrnovat například klimatizaci salónu cestujících, nebo USB porty pro nabíjení přenosných mobilních zařízení. Místo zpětných zrcátek mají být použity kamery, z nichž se bude obraz přenášet na monitory na stanovišti řidiče.

Ve Freiburgu mají zkušenosti s elektrobusy od letošního února, kdy byl zahájen provoz dvou dodaných Urbin 12 electric na lince č. 27 (od 7. 2. 2020). K nabíjení je prozatím využíváno jediné nabíjecí místo u tramvajové zastávky Europaplatz. Pro 15 nových vozů budou muset být vybudována další nabíjecí místa. Předpokládá se, že se podaří nasadit elektrobusy na takové linky, kde bude možné nahradit dieselové autobusy v poměru 1:1. Nákup vozů je štědře podpořen spolkovým ministerstvem pro životní prostředí, ochranu životního prostředí, výstavbu a jadernou bezpečnost (BMU). To do projektu nasype 6,3 mil. €, tedy zhruba 170 mil. Kč.

Podobné články