Sídlo nizozemského panovníka by mělo mít ještě do konce letošního roku lokálně zcela bezemisní provoz své městské dopravy. Dopravce HTM (Haagsche Tramweg Maatschappij) představil 14. června 2024 první ze 102 elektrobusů Mercedes-Benz eCitaro, jež si objednal v polovině roku 2023.
Pro početnou flotilu elektricky poháněných vozidel byly rekonstruovány autobusové garáže Telexstraat, v nichž vznikla nabíjecí místa u jednotlivých stání a přibyla další nezbytná infrastruktura pro údržbu elektrických zařízení na vozidlech. Stavbu zaštiťoval sám Daimler Buses, dodavatelem většiny zařízení ale byly společnosti ABB a Batenburg Techniek. Celkem vzniklo 109 nabíjecích míst pro nabíjení pantografem, které doplňuje ještě 28 boxů pro pomalé nabíjení skrze standardizovanou nabíječku CCS2, z nichž každý zvládne zásobovat elektrickou energií najednou až 4 vozidla (výkon jedné nabíječky HVC 360 je 360 kW). Celkový výkon nabíjecích míst činí více než 10 MW.
První dva vozy eCitaro (jeden ve 12m a druhý v 18m provedení) byly oficiálně představeny dne 14. 6. 2024, nicméně před zařazením do provozu s pasažéry mají procházet ještě dlouhodobým testováním. Postupná náhrada dříve dodaných plynových autobusů z produkce MANu z let 2009–2011 se tak očekává ve dvou etapách až od září 2024, kdy budou zařazovány 12m vozy, a od prosince 2024, kdy přijdou na řadu i článková eCitara G. Obě verze vozidel mají být vybaveny identickým počtem baterií, konkrétně má jít o 5 packů s bateriemi NMC o celkové kapacitě elektrické energie 490 kWh. Článkové vozy tedy budou mít povážlivě nižší dojezd v porovnání s vozy standardní délky, což by mělo být vyrovnáváno průběžným nabíjením vozidel během dne. 12m eCitara v provedení pro Haag zvládnou pojmout 27 sedících a 35 stojících cestujících, u kloubových eCitar G půjde o 41 sedících a 70 stojících.