V přístavu v polské Gdyni byly dne 24. 6. 2021 vyloženy v 8:30 a 9:20 první dvě nové tramvaje pro Varšavu, které se vyrábějí až v Jižní Koreji. Jejich dodavatelem je společnost Hyundai Rotem, která uvádí, že zhruba 60 % všech komponentů na vozidle pochází od evropských výrobců.

První vůz se dotkal kolejí v přístavu v 8:30, druhý v 9:20. (foto: Witold Urbanowicz; Transport-Publiczny)
Hyundai Rotem podepsal s dopravcem Tramwaje Warszawskie smlouvu v červnu 2019 poté, co byl zamítnut protest lokálního producenta PESA. Kontrakt počítá s dodáním až 213 nových vozů. Základní část smlouvy předpokládá dodání 123 tramvají, dalších 90 je možné přikoupit v rámci opce. Z uvedeného počtu 123 vozů bude 85 tramvají obousměrných a 18 jednosměrných délky 33 m, zbylých 20 vozů jednosměrných o délce do 24 m. Opce počítá s dodáním vozů pouze v delší délkové variantě (45 v jednosměrném a 45 v obousměrném provedení).

To je ale úlovek! V síti se ocitly tramvaje Hyundai Rotem pro Varšavu. (foto: Witold Urbanowicz; Transport-Publiczny)
Soutěž na nová vozidla byla vypsána již v roce 2017 a nabídky kromě Hyundai Rotem a zmíněné Pesy podali také další výrobci. Šlo konkrétně o konsorcium Stadleru a Solarisu, českou Škodu Transportation a Alstom. Ačkoli se bezprostředně po podpisu smlouvy hovořilo o tom, že by výroba tramvají mohla probíhat přímo v Polsku, nakonec zvolil producent lokální výrobu v Jižní Koreji, kde byla vozidla i oživena a absolvovala první zkušební jízdy (na zkušební trati výrobce). Následně byla naložena na loď a putovala do přístavu v Gdyni. Zde byla 24. 6. 2021 vyložena a již po silnici by měly být obě tramvaje přepraveny do Varšavy (přeprava má probíhat pouze v nočních hodinách a zabrat dva dny).
Po absolvování zkušebního provozu by měly tramvaje svézt první cestující na podzim 2021. Dodávky (bez opční části) mají probíhat do dubna 2023. Následně bude zhruba 70 % flotily tramvají ve Varšavě nízkopodlažní. Koncepčně jsou nové tramvaje řešeny podobně jako tramvaje Škoda 29/30 T pro Bratislavu (první a poslední podvozek jsou otočné, zbylé dva pevné).