Městský dopravní podnik Opava (MDPO) uzavřel výběrové řízení na dodání trojice nových nízkopodlažních trolejbusů (bez trakčních baterií). Opakovaného tendru se zúčastnili dva výrobci – SOR Libchavy s modelem TNS 12 a Škoda Electric s modelem 36 Tr s karoserií tureckého výrobce Temsa. Oba producenti se přitom sešli v soutěži již podruhé, neboť ta první musela být po zásahu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušena.
Ačkoli zrušení soutěže (pro nezákonnost nastavených kritérií) neslo vedení opavského DP nejen dle vyjádření v masmédiích nelibě, už z podaných nabídek (byť ve výsledku neplatných) bylo zřejmé, že na snaze kultivovat tržní prostředí může dopravce jen vydělat, což se dvojnásob potvrdilo v aktuálně uzavřeném tendru.
Odhadovaná hodnota zakázky činila 34 mil. Kč, tedy 11,33 mil. Kč za vozidlo, přičemž není jistě bez zajímavosti, že poslední výběrové řízení z roku 2019 na dodání 5 trolejbusů (jež rovněž ovládla Škodovka) znamenalo dodání trolejbusů s cenovkou 11,52 mil. Kč za jeden vůz (rovněž bez trakční baterie). Nabídky podané v září 2021 byly výrazně pod cenou z roku 2019 i odhadovanou hodnotou zakázky, když SOR Libchavy nabídl jeden vůz za 9,049 mil. Kč, zatímco Škoda Electric za 8 760 000 Kč. Za tyto ceny ovšem MDPO trolejbusy pořídit kvůli zrušení soutěže nemohl.
Zrušení soutěže a její opětovné vypsání v březnu 2022 s datem podávání nabídek do 22. 4. 2022 poté přineslo novou nabídku SORu ve výši 9,1 mil. Kč za vůz a v případě Škody Electric dokonce jen 8,49 mil. Kč/vůz. Oproti nepovedenému podzimnímu tendru tak Městský dopravní podnik Opava ušetří na každém vozidle dalších 270 000 Kč (810 000 Kč celkově za tři vozidla) a 25 % oproti odhadované hodnotě zakázky. Nové trolejbusy mají být dodány do 14 měsíců od podpisu smlouvy, přičemž podepsání smlouvy lze očekávat v nejbližších dnech.