V emirátu Katar byl do provozu uveden nový tramvajový systém ve městě Lusail, což je zcela nově postavené město nedaleko hlavního města Dauhá, jež by mělo být mj. jedním z hostitelů fotbalového mistrovství světa v letošním roce.
Pro vybudování města Lusail byla vybrána lokalita na břehu Perského zálivu, zhruba 23 km od centra metropole. Na místě malé vesničky mělo vzniknout město pro celkem 260 000 stálých obyvatel (a více než 400 000 obyvatel celkově, započteme-li i dojíždějící pracovníky, studenty atp.). Na ploše zhruba 35 km2 (pro srovnání – slavné bratislavské sídliště Petržalka má „jen“ 28,7 km2) byly vybudovány umělé zálivy s ostrovy i přístavy, velkolepá finanční část s prosklenými výškovými budovami a obchodními centry, zástavba rodinných domů, nejrůznější hřiště, sportoviště atp. Oficiálně stavba města začala v roce 2006, v současné době je již jeho většina dokončena a parcely a byty rozprodány. Do provozu byla uvedena také tramvaj – Lusail Light Rail Transit (LLRT) – coby páteřní dopravní prostředek nového města.
Výstavba tramvajové sítě byla svěřena konsorciu společností, v nichž významnou roli hrál francouzský Alstom. Ten dodal jak technologii pro trať (měnírny, signalizaci, trolejové vedení atp.), včetně slavného systému APS zajišťujícího napájení vozidel elektrickou energií namísto tradičního trolejového vedení, tak vozidla v podobě 28 tramvají Citadis X05 o délce 32 m s obsaditelností až 209 osob. Tramvajová síť má mít celkem 25 zastávek (viz dále), přičemž jedna z nich je současně přestupní na systém metra z metropole Dauhá.
Na tratích budou v budoucnu provozovány 4 tramvajové linky, přičemž údaje o délce tramvajové sítě se v různých zdrojích liší, přičemž poněkud překvapivě uvádí různé údaje i aktuální tisková zpráva Alstomu z 10. 1. 2022, která informuje o zahájení provozu. Na jednom místě hovoří o délce sítě 28 km, z toho 7 km vedených v podzemí, přičemž cestujícím by mělo sloužit 25 zastávek, na dalším však uvádí délku sítě 34 km (z toho 19 km vedených na úsecích bez troleje, tedy s využitím zmíněného systému APS) a 29 stanic. Délka podzemního úseku pak byla v minulosti uváděna i 12,8 km. V současné době však není v provozu celá síť. Dne 1. 1. 2022 byla do provozu uvedena jen první etapa tramvajového systému, která má délku jen 5,5 km se 6 stanicemi. Sedmá stanice je na daném úseku ještě rozestavěná.
Nové pětičlánkové tramvaje Citadis X05 mají být z 98 % recyklovatelné. Jejich design je inspirován tradičními místními loďkami.